• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • viktualia
    Ore skrev 2010-01-22 16:28:59 följande:
    Angående Ellos och gravidkläder, de kanske gör som H&M. De har med gravidkläderna i sin katalog med barnkläder i. Jag har märkt att jag och syrran får olika kataloger därifrån, nämligen...
    AHA!!!!! Det förklarar mysteriet.. men hur ska vi som är barnlösa innan kunna se gravkläderna i katalog.. hm.. knas i alla fall!

Vad blir det för mat hos casa Ore då??

*grubblar frenetiskt på vad jag är sugen på* Varken tacos eller pizza lät hundraprocentigt...
  • snaily

"dålig musik" skulle det stå

Hmmm, vad ska jag beställa för pizza sen då? *studerar menyn*

• nennesjuttioåtta

nej, nu måste jag beställa lite pappersprover till lite bröllopsinbjudningar, tror jag. Wohoooo!

• Tinga

Åh, tack gulliga ni som tycker att jag är värd den här veckan! Någonstans långt inne tycker väl jag också det, men det är ju lite ?fult? att tycka att man förtjänar sådant som är lyx.

Vickan ? nu har jag ju presenterat ett bra recept för dina lediga vekor, innan Trollets ankomst.

Nenne ? jag brukar handla mycket på Boomerang, men den här gången var det på MQ, Brothers och POP.

BS ? usch, vad trist att Iris är fortsatt så besvärlig mot sin pappa. Det gör ju att det blir jobbigt för dig också. Förstår att du bävar för att vara själv med henne och Astrid. Kram!

Ett shoppingtips till är att POP nu har 50% rea.

Här hos oss serveras det ?fisk-i-paket-i-ugnen?. Jag köpte faktiskt färdiga paket, med fisk, potatis och grönsaker. Får väl se om det är något att ha. Maken är förkyld, så vi orkar inte fixa något särskilt ikväll. Imorgon är vi lämpligt nog bortbjudna på middag.

• snaily

Trevlig helg tillbaka på er! Men hoppas ni inte med det menar att ni tänker lämna mig ensam här hela helgen!? *snyft*

• viktualia

nu bestämde jag mig för att arbetsdagen fick vara över... hm.. kan inte påstå att jag håller samma jobbtempo hemma som på jobbet, men å andra sidan jobbar jag galet effektivt på jobbet. Så resultatet är nog att jag gör 95% av veckans arbetsuppgifter på 4 dagar och de sista 5% på fredagar...

• viktualia
    snaily skrev 2010-01-22 16:42:14 följande:
    Trevlig helg tillbaka på er! Men hoppas ni inte med det menar att ni tänker lämna mig ensam här hela helgen!? *snyft*
    nejjeeee jag är kvar här! ska inte rymma nånstans.. fniss!
  • Ore

BS: Kul att Iris är så duktig storasyster, men vad jobbigt att maken ff inte får ta hand om henne. Hoppas den fasen går över snart!

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter