• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • Lapinette

Fast först spinning även om jag egentligen är aldeles för trött. Maken ska t o m springa 30 minuter innan klassen. Han har blivit galen! Obs, han var också ute igår och kom hem någon gång vid midnatt och sen bla, bla, bla vi två fram tills jag vet inte när på natten. Småfulla och glada .

• Lapinette

nenne - vad gör dig arg?! Tacos eller pizza!!!!

• nennesjuttioåtta

här blir det fänkålssoppa med rökt lax (som legat i frysen, suck...), men i morgon blir det Tapas ute och sen bio! Wohoo! Fast tyvärr ingen George Clooneuy, lappis. Får ta honom en anann dag..

• nennesjuttioåtta

lappis
    hahahaha ja y
    fy för den lede för brända pizzakanter eller köpt guacamole!

• viktualia

hm... såg just en ambulans köra ut från en av granntomterna.. tänk vad lite man vet om sina grannar och vad som händer där..... ingen aning om vem som bor i huset

• MSW

Nahe nu är det ytterkläder på för både mig och A som gäller!! För mig blir det plankstek ikväll!! Mums!

Trevlig helg tjejer!

• snaily

Vickan
    Håller med! En ambulans hämtade vår granntant en supertidig morgon förra veckan. Ingen aning om vad som hände men två dagar senare var hon tillbaka och nu åker hon spark som vanligt.

Fänkålssoppa, sluuuta, det lät ju mycket godare och nyttigare än hämtpizza...

• Ore

Tinga: Skönt att det går framåt med ätandet, och hoppas att Puffs framsteg drar med Piff!

Japp, har nästan svårt att välja vad jag ska träna först. Om någon (svärfar?) kan förbarma sig över mina skidor och valla dem, så skulle jag gärna ge mig ut i längdspåren. Annars får jag irriterande nog vänta tills månadsskiftet, då mitt träningskort börjar gälla igen. Då blir det spinning, crosstrainer, flowin och body vive, tror jag Wiiihiii!!!

Åh, pizza blev jag sugen på. Och tacos också... Nåja, har redan planerat dagens mat så jag får nog hålla mig till den Men imorgon!

Tack för receptet, EA. Lät kanongott, ska leta fram litet mousserecept också så kan jag börja baka i veckan.

Angående Ellos och gravidkläder, de kanske gör som H&M. De har med gravidkläderna i sin katalog med barnkläder i. Jag har märkt att jag och syrran får olika kataloger därifrån, nämligen...

• snaily

Ore
    Avis på ditt träningsställe, det där lät superkul!
    Jag tänker nog strunta i att köpa kort den här terminen för jag blir bara sur och grinig på mitt ställe (det enda som finns i trakten) för att de har så få pass att välja på och så himla DÅLIGA pass. (Typ spinning med dålig på musik på låg volym, och så trampar man inte i takt till musiken!?!? Har man inte missuppfattat spinningkonceptet ganska grovt då?! Morr...) Jag får försöka ta mig ut och åka skidor oftare istället.

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter