• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • BrudSommar2006

Pust, jag har hållit på sedan igår eftermiddag och försökt läsa ikapp!

Det är när Iris är hemma som det strular, usch vad hon är besvärlig. Ja, inte värre än vanligt men det märks ju så mycket mer nu med Astrid. Hon är i alla fall jättemysig med Astrid, tror inte att det går att hitta en bättre storasyster. Fast mot maken är hon förjävlig, tror han börjar bli deprimerad av att känna att han är en dålig pappa men hon är ju dum mot mig med ibland. Imorse orkade jag bara inte upp ur sängen när Iris vaknade vid sju för jag hade varit uppe med Astrid mellan fyra och sex och då skulle maken försöka ta henne fast det var ju nästan omöjligt som vanligt. Till sist försökte jag förklara för henne att hon fick följa med pappa istället men då blev hon så arg på mig för att jag inte ville gå upp med henne att hon klippte till mig över ansiktet, suck. Till sist fick jag i alla fall gå upp för att fixa blöjbyte och hjälpa till med overallen för hon bara satt och grät och vägrade och sparkade hej vilt efter maken, blä. Jag vet inte hur jag ska orka ta hand om Iris helt själv nu när jag har Astrid också. Maken försökte ta med Iris ut och åka tåg igår men när de skulle hem så hade hon slängt sig på marken i snösörjan på perrongen och vägrat gå på tåget så maken hade fått släpa in henne och sedan hade hon slängt sig på det slaskiga golvet på tåget och skrikit. Inte roligt för honom att försöka göra saker med henne när hon bara är dum. Helst vill hon sitta hemma i sin sacco-säck och titta på tv hela dagarna...

• nennesjuttioåtta

är det någon av våra trådar som kommit över 10000 inlägg?

• BrudSommar2006

Ser att Viktor har namnsdag idag (fast med "k")!

• BrudSommar2006

Vi hade dubbeltäcke innan Iris föddes men eftersom hon låg mellan oss sedan så att jag lätt kunde amma på nätterna så fick vi byta för annars hamnade hon med huvudet under täcket.

• nennesjuttioåtta

BS
    stackars din man, han måste känna sig sämst i hela världen! Men kan ni prata med Iris om det när hon är sitt mysiga jag? Att det är viktigt nu att hon som storasyster måste lyssna på både dig och pappa?

• BrudSommar2006

Astrid är förresten som Iris, det går inte att lägga henen ifrån sig när hon väl somnat för då vaknar hon direkt. Kan bli knepigt det här... Inte gillar hon att sitta i babysittern heller.

• nennesjuttioåtta

Vad säger hon själv, varför får inte han hjälpa henne eller hitta på saker med henne? Jobbigt att hon är så vrång när han är själv med henne också. För hon tycker väl det är jättekul att åka buss eller tåg egentligen?

• Lapinette

nenne - vet faktiskt inte men över 9 000 har vi varit förut, tror jag.

• BrudSommar2006

Nenne, vi har försökt men hon är mycket noga även när hon är på gott humör att pappa inte får göra i princip någonting. På både bvc och dagis säger de att det går över och att man inte ska göra någon stor grej av det och det är möjligt att det går över men hon har ju hållit på i så jäkla många månader nu.

• snaily

Nenne
    Tack, det känns lite bättre idag, lätt att bli ledsen och bitter när man tittar bakåt så försöker bara se framåt mot nästa försök nu.
    Fast nu öppnade jag posten och Falun har skickat recept på Synarela och Puregon - mängden räcker till TRE till hela IVF-behandlingar. Vet inte om jag orkar så många, vill verkligen inte att det ska behövas!

BS
    Det där låter helt omöjligt jobbigt, stackars maken! Och dig också! Kram!

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter