• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • Fru E

Nenne-nä gränsen är till av en anledning, vi hade egentligen räknat med att det skulle gå upp eftersom vi la skambud

Attans vad jag är ego idag

• nennesjuttioåtta

vickan igen
    det kanske tar ut sig själva, minus x minus blir väl plus?

• Fru E

Nenne-huset vill vi ha! Men nojjig som jag är kommer jag inte att kunna säga det förrän besiktning, vårt hus är sålt och vi renoverat de 3 rummen

• nennesjuttioåtta

snorkis
    hittade det här:
    Hudsvamp
    Håller man huden torr och ger den luft så läker det som regel av sig själv. Undvik därför tajta kläder. Byt kläder varje dag och undgå att smittas igen genom att tvätta kläderna i minst 60 grader.

• nennesjuttioåtta

jag tänkte mest på det där med att tvätta kläderna varmt.

• Liten med Mindre

Snorkis - kronisk inflammation i tarmen, längst ned..., som ibland blommar upp med blödningar och olustig mage. Erkänt svårt att bli av med under graviditet har jag hört, tyckte det var illa nog under amningen förra gången. Nu lider jag inte mer än av bubbligheten, svullen mage (som om det skulle märkas?) och oron för att det kan bli värre.

Men jag funderar ju alltid om något med kosten skulle kunna påverka. Många av dagens trender säger ju att viss mat är mer inflammatorisk än annan. Givetvis allt jag tycker är gott.

• viktualia
    nennesjuttioåtta skrev 2010-01-22 13:59:23 följande:
    vickan igendet kanske tar ut sig själva, minus x minus blir väl plus?
    du menar att makens nolla till gaspådrag och min överdrivna nivå skulle göra att Trollet slapp/blev normalgasig?!?
  • nennesjuttioåtta

vickan
    eeeexakt! Det är det jag själv hoppas på.

• nennesjuttioåtta

vickan
    nä vänta nu, menar du att din man aldrig fiser? Nej då är det däremot kört.

• nennesjuttioåtta

eller tja, varför inte, det kanske möts på mitten?!?!

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter