• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • Lapinette

nenne - det finns bara ett sovrum i den mindre lägenheten.

• Fru E

Lappis-ajdå.....vi vill ha 3 sovrum och ett arbetsrum iaf

• Lapinette

EA - vi vill ha minst 2 sovrum + 1 arbetsrum + att maken vill ha ett biorum etc. Men jag tror vi skulle klara oss galant själva i den där vindsvåningen.

• Fru E

maken är på möte så lite svårt att diskutera hur vi ska göra...

• nennesjuttioåtta

lappis
    aha, den detaljen missade jag... Fast jag tänkte på att det inte var så mycket bilder på något anant än själva kök/vardagsrummet.

• Fru E

Vickan igen-det är bara ett golv som behöver läggas nu direkt

Nää får nog bli lunch för att skingra tankarna lite

• viktualia

Och när vi köpte vårt hus fanns det bara ett riktigt sovrum... inte så särskilt praktiskt. Numera finns det ett till plus att vi har gästrum på vinden (som det dock inte går att stänga nån dörr om och alltså inte är nåt sovrum)..... Det finns dock plats att bygga ett sovrum till om det skulle behövas.... plus ett rum i källarn som går att inreda om man verkligen verkligen vill
    - dvs i gamla hus kan det finnas ombyggnadsmöjligheter... i oanad omfattning.. fniss...

fick just sms om att bilbabystolen anmält till paketutlämningen.. får sno bilen och hämta den sen! spännande!

• Fru E

Usch vad det känns som att man gamblar med en massa pengar får man låna till pantbrev och lagfarter med??

• Liten med Mindre

Jobbigt med beslutsångesten EA - satt precis där i höstas. Och vi blev huslösa för att vi beslöt att hålla oss till vårt max-tak.

Vickan - mer saker att ägna sig åt hemma är ju att förbereda hemsida/fotoalbum etc till Trollet. Samt att, de där andra högarna ni har - de kommer nog inte att bli gjorda på länge när Trollet väl kommer.
    Men mår du verkligen dåligt av att gå hem, så försök göra en plan enligt Septembers förslag. Och avsluta så mycket som möjligt, ta bara på dig korta uppdrag. Föräldradagar behöver du ju inte slösa ändå - bara låta bli att ta ut ersättning om det är ekonomiskt möjligt för er.

Har precis avslutat lyxlunch och en pralin från maken. Lite svårt att jobba som vanligt, samtidigt som jag är stressad över att jag har två överlämningar att göra på 4 veckor. Måste få i alla fall den ena killen på banan så han kan göra mitt vanliga jobb när den andra kommer.

Annars börjar jag också känna mig färdig med graviditeten. Grynet bökar runt, eller ligger så det gör ont. Magen är mer stenhård är mjuk, och det ömmar i nedre regionerna. Ser ut och känns som om hela härligheten håller på att trilla ut. Inte undra på att sexlusten är på minimum. Allt som får mig att tänka på den delen av kroppen går bort.

Mindre fick vara med morfar o mormor idag med. Hon har nästan ingen feber på morgonen, men på eftermiddagen går det upp 39. Och nu är hon lite hes och låter som efter värsta barrundan. Jobbigt för en liten pratkvarn som inte fattar varför det låter och känns illa.

Telis - om det är en tröst så bestod Mindres frukost av 1 dl välling... Hoppas det gått bra med bvc-besöket. Hon som kom till oss ville bara ha vatten. Kan tänka mig att de får en del fika i sig annars.

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter