• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • Frejis

Snaily - det är bara bra med oss förutom att jag återigen är förkyld fast det går väl över.
    Vår lilla dvärgvädur har fått mjällkvalster, hur äckligt som helst. Och så ser han lite komisk ut, har tappat hår på ryggen och en liten ragg kvar

Lappis - kan rapportera att det inte var något fel på alkoholmängder heller, nästan som gamla goda tider och inte ville jag sluta festa heller och vägrade gå tills sängs.
    Maken får skylla sig själv, det var ju han som öppnade den sista vinflaskan

Telis - håller tummarna och hoppas att Televinken har gått upp i vikt i stället.

• Fru E

Telis-sätt ljus i vinflaskorna istället för att slänga dem

Lappis-nya öronhänge har man alltid nytta av

Själv ska jag shoppa elkontakter och strömbrytare idag för att piffa upp vårt hus ytterligare (idag är det gamla som sitter där gula och fina)

• Frejis

Telis igen - tycker att det låter bra at han äter 60 ml av 90. Det borde inte vara någon fara överhuvudtaget och han kommer nog att börja öka i vikt snart.
    Stödkramar!

• Frejis

Lappis igen - vad blev det för örhängen?

• Oupsie

EA, ah ok, lite plast där det inte syns så mycket då .

• viktualia

Oupsie - jag tror att du satt fingret på varför jag nojjar så hemskt om att gå hemma: Det sociala djuret i mig oroar sig för att bli undernärd... hm... ska grubbla vidare på det

Har ju i och för sig hamnat i en föräldrargrupp, men vi har ju bara setts två gånger och inte har jag fått några telefonnummer till dem heller... så.. hm... lite isolerad i hålan är jag nog...

• Oupsie

Hoppas att Televinken gått upp i vikt och att BVC-tanten blir nöjd!

• Fru E

Ny uppdatering: de andra har bjudit upp till vår gräns.....återstår att se om vi lägger lite lite lite till eller lägger oss....

• viktualia

EA&MJ skrev 2010-01-22 10:55:31 följande:

Vickan-länk är skickad men du får radera bort en del från huset som man inte bör se
    ha ha ha ha ha ha!
    vilken VIDRIG inredning!!! *garvar så att jag skakar* dubbelsängen var ju verkligen i GRYMMASTE laget... var 17 hittar man sånt?!? *fniss fniss*

Kommentar om huset: Maken och jag budade på ett liknande hus för något år sedan. Vi hade vilda planer på att flytta köket bland annat.
    Det blir ju en del jobb med det där huset, men det kan nog bli otroligt mysigt så småningom! Och renovering är rätt skoj! Uppvärmingen kanske är något att titta över, en del av elementen behöver nog uppgraderas åtminstone...
Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter