• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • nennesjuttioåtta

oupsie
    ååh hoppas du får jobb snart!

• nennesjuttioåtta

jag vill okcså se den runda sängen!

• viktualia

EA - jag tryckte just på uppdatera sidan med husannonsen och nu har de lagt ut info om ny visning på måndag...

• Fru E

Vickan-nej men mäklaren sa ju att den skulle ställas in när budgivningen satte igång *muttrar*

• viktualia

EA&MJ skrev 2010-01-22 11:27:47 följande:

Vickan-nej men mäklaren sa ju att den skulle ställas in när budgivningen satte igång *muttrar*
    knas....

fixa tre rum innan inflyttning är garanterat möjligt, handlar det bara om ytskikt så tar ett rum en helg ungefär. Alltså att måla tak, tapetsera och fixa lite smågrejor. Ska man lägga golv också så blir det en heldag till.
  • Lapinette

nenne - helt ok fast jag gillar nog den mindre och billigare mer än den stora. Alla små detaljer. Sa till maken i helgen att vi skulle strunta i adoptionen och köpa den lägenheten istället .

• nennesjuttioåtta

woaaah vilken snygg säng! köp köp!

• nennesjuttioåtta

jag gillade den öppna spisen, köket och ALLTIHOP! Men måste ni välja, kan ni inte både adoptera OCH köpa lägenheten?

• Fru E

Vickan-OM vi får huset så hade vi tänkt ta en månad med dubbla boenden och en veckas semester för att renovera

Humöret sjönk ytterligare när en kund ringde och skällde ut mig så nu är man dum och inkompetent med förutom huslös

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter