• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • Telis

Tjohooo, han har gått upp i vikt och vi får behålla honom! BVC-tanten sa till och med att vi hade varit jätteduktiga. Om han inte hade gått upp något till idag så hade vi varit tvungna att åka till sjukhuset med honom sa hon.

Cicci, ja det är lite konstigt det där med hur mycket dom ska äta. Dom första tio dagarna ska dom öka 10 ml per dag upp till 100 ml, sen ska dom äta 100 ml per måltid upp till dom är 6 månader! (I nåt slags genomsnitt alltså.) Man känner sig som en fransk gåsleverproducent som tvingar ner alldeles för mycket mat i halsen på honom.

• Fru E

Telis-grattis

Liten-om vi själva hade lagt till 2.2 så hade vi stannat men iochmed att de la på vår gräns så chansar vi lite

• Liten med Mindre

EA - ni har väl räknat in lagfart och pantbrev o sånt i ert maxpris? Eller, dvs att ni klarar maxprisets kostnader för lagfart o brev?
    Tror nog bankerna brukar räkna in det i summan man får låna. De lägger inte till extra pengar för att kunna betala de kostnaderna.

Eller - äh - du förstår säkert kontentan.

Telis - hurra!!! Nöj er nu med att han äter mer och ökar, inte titta på siffrorna för mycket. Då kan det bli som på den gamla goda tiden då barnen fick ligga o skrika av hunger för att det minsann inte gått 4 timmar mellam målen...

• Snorkfröken77

Nenne - Jag gick upp 4 kg nästan direkt och sen har jag legat still (thank god!) Var glad att du har så symptomfritt, jag skulle gärna byta med dig. Själv har jag haft deppanafall både igår idag eftersom min kropp bara jävlas med mig just nu, jag är INTE skapt för att vara gravid.

EA - Gud vad spännande, hur ska ni göra nu då?
    Vi fick låna till pantbrev och lagfart, men jag tror det är olika från bank till bank.

Lappis - Länk till örhängen tack

Telis - Grattis till en tyngre Televinken

Vickan - Jag förstår dig, jag skulle aldrig vilja gå hemma i två veckor när ingen annan är ledig, fy vad trist! Jag skulle klättra på väggarna.

• Snorkfröken77

ego - Mina eksem/svamp såg jättefint och läkt ut i måndags, så jag började trappa ner enligt ordination. Nu är skiten tillbaks igen, gick jättesnabbt. Usch, jag blir grinfärdig, och VC bara chansar och säger att jag ska fortsätta smörja med kortisonet som man inte ska använda under längre perioder när man är gravid (kul!) och är egentligen inte intresserad av att hjälpa mig. Sköterskan kom med den fina ursäkten igen: Men det är ju för att du är gravid (läs: du får bita ihop). Ja, men det är väl skitsamma, jag vill inte lida för det?!

• Telis

Liten, nej precis, så länge han går upp i vikt så ska vi försöka låta bli att stirra oss blinda på sifforna. Maken är siffernörd dock och kan gå lite för långt i sina listor, kurvor och förväntade utfall.

Nu ska vi åka och titta på en begagnad spjälsäng. så länge!

• Fru E

Liten-pantbrev och lagfart har vi hållit utanför maxtaket men med i våra beräkningar av det vi kommer att få betala.
    Vi kan lösa det utan att låna den summan med men satsar på att försöka låna

• snaily

Telis
    Hurra för att han gått upp i vikt och att ni får behålla honom! Hur mycket pengar blev ni tvungna att sticka till henne nu då??

Snorkis
    Usch vad okul det låter. Vad många konstiga åkommor man kan drabbas av som gravid! Fast SÅKLART skulle jag gärna byta med dig...

Liten
    Pralin! Mmmmm! När har du BF nu igen??

• MSW

Bfdatum kan jag svara på!

BF-lista

Vickan 17/2 2010
    Liten 5/3 2010
    Vänner 19/3 2010
    Parnassia 4/4 2010
    Snorkfröken 28/7 2010
    Nenne 12/8 2010
    Blivande fru Muffins