• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • Ore

EA: Går det att störa i nagelbitandet och fråga om du har koll på moussetårtor? Skulle vilja ha sådana som doptårtor, typ tre olika smaker. Helst med någon form av chokladbotten Fast jag kanske får frångå det litet, för någon tårta måste vara äggfri...

• Fru E

Tinga-haha nu har jag släppt reashoppingen och har ångest över huspengarna istället och de är svåra att slå

• Lapinette

Kram till dig gulliga Tinga! Och det där med personlig konkurs känner jag igen för denna månad. Jösses, vad jag har shoppat men bara till mig själv . Så himla ego! Men jag tänkte faktiskt boka en resa åt oss till Riga i nästa vecka. Det får bli i början av augusti på makens födelsedag.

• Fru E

Ore-jamen klart
    äggfri tårta borde inte vara några problem eftersom det inte måste vara ägg i mousse eller botten.
    Jag använde denna botten för ett tag sen som blev seg och god. Till den går det att kombinera vilka mousser man vill

110 g smör
    2 1/4 dl socker
    1 msk sirap
    2 ägg
    1 1/2 dl vetemjöl
    1/2 tsk salt
    1 1/2 tsk vaniljsocker
    1 dl kakao
    2 dubbeldaim (à 56 g)
    smör + ströbröd till formen

• viktualia
    Snorkfröken77 skrev 2010-01-22 14:29:55 följande:
    Nenne -OOooh, svårt att mörka med dubbeltäcke! Vi har varsitt (tyvärr) så jag lyfter lite diskret på täcket mot kanten Katterna verkar ta det bra för de ligger kvar Vickan - Åh nej, taskigt arv både från mor och far, vilken otur Jag har ärvt min fars vidriga fotsvett det är inte heller charmigt, det är så att ögonen tåras om det är en varm sommardag och jag tar av mig skorna
    OOOoooh noooo... det hade jag förträngt.. det är ju långt till sommarn nu.. Ha ha ha.. Men i somras när maken och jag var på bilsemester i Norrland var jag förbjuden att ta mig sandalerna inne i bilen... ehum...

Och dubbeltäcke skulle jag ALDRIG ha... av just den anledningen... stackars maken måste få sova utan sådan stank under täcket....

VILKEN fredagsdiskussion!!!
  • fru AM

Hej igen!
    Det var kul att vara utomhus en stund! Men det tär på hushållskassan att ha mig utsläppt på stan - bara promenaden till lunchen kostade 600:- pga några små rea-köp ...

Telis: så glad för er & Televinkens skull att ni matat honom så duktigt så att han får bo kvar! Roligt också att han har haft några längre vakenperioder (gör Telismannen tabeller på dem också?)

• viktualia

Tinga - ååå vad glad jag blir av att läsa om din vecka! INGEN kan vara mer värd en sådan soft vecka än du!!! *kramar om*

• Parnassia

Lappis Jag kunde bara se lägenheten hos magnussons, men den var ju cool! Ser att det hänger någon form av guldskivor på väggen. Kanske är det en kändis som bor där nu? *nyfiken*

Grattis till Televinkens ökning telis! Skönt, nu vänder det ska du se.

• fru AM

Nej - precis vad jag tänkte! Är någon värd sådan tid så är det du, Tinga!

viktualia skrev 2010-01-22 14:42:31 följande:
    Tinga - ååå vad glad jag blir av att läsa om din vecka! INGEN kan vara mer värd en sådan soft vecka än du!!! *kramar om*
Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter