• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • viktualia
    nennesjuttioåtta skrev 2010-01-22 15:36:19 följande:
    är det någon av våra trådar som kommit över 10000 inlägg?
    joo men det är jag rätt säker på... nån gammal var väl uppe i 12 000 tror jag
  • viktualia
    BrudSommar2006 skrev 2010-01-22 15:40:55 följande:
    Nenne, vi har försökt men hon är mycket noga även när hon är på gott humör att pappa inte får göra i princip någonting. På både bvc och dagis säger de att det går över och att man inte ska göra någon stor grej av det och det är möjligt att det går över men hon har ju hållit på i så jäkla många månader nu.
    problemet är ju att det just nu är sjuuukt opraktiskt... *stackars er allihop* Hoppas verkligen att det går över så snart det bara går!!
  • BrudSommar2006

Nenne, hon bara skriker rakt ut, pappa FÅÅÅR inte hjälpa mig, bara MAMMA får hjälpa miiiig!!!! Och ja, hon älskar att åka buss och tåg annars men även när hon är på bra humör måste jag ta på henne overall och skor, annars följer hon inte med maken hemifrån.

• BrudSommar2006

Vickan, ja, precis, så jäkla opraktiskt!

• MSW

Vi hade också dubbeltäcke innan A! Fast i vårt fall funkade det tills A blev så stor att han la sig på täcket och vi inte kunde ha det som vi ville!

• BrudSommar2006

Snigeln, jag fattade aldrig det där med de obefruktade äggen, är det absolut inget fel på makens simmare, de bara vägrade simma alls just den dagen??

• BrudSommar2006

Hm, borde gå ut i köket och ta tag i middagen nu när jag har fem minuter över. Maken hämtade Iris på dagis och nu åker de faktiskt buss, får se hur det går. Vet inte om de ens tänker kliva av någonstans eller om de bara åker runt. Snart är det ju slut med att vara på dagis på fredagar också, undrar just hur jag ska överleva med henne hemma!

• BrudSommar2006

Sista dagen med 50% på Pippilotta idag, får se om jag hittar något att beställa. Fast det får bli senare ikväll om jag kommer ihåg för nu börjar visst Astrid vakna. Ser fram emot när hon är stor nog för bärselen. Ser också fram emot när hon kan vara vaken utan att vara missnöjd för som det är nu måste jag amma typ all hennes vakna tid.

• Lapinette

Snaily - varför skickar de så mycket!

BS - vi får hoppas de åker många varv med bussen så du får lite egentid här hos oss .

• nennesjuttioåtta

Snaily
    *kramar*
    Usch, jag vet precis. Det kommer ju gå upp och ned. Jag kände efter varje misslyckande att jag ville hoppa på nästa IVF direkt och inte behöva vänta (fick ju vänta en mens emellan jämt, + sommarledighet mm)och när vi var mitt uppe i det med sprutor och grejer så ville jag aldrig mer göra om det. Hoppas du inte behöver göra om det heller, mer än nästa gång!

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter