• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • viktualia

Nenne - näee jag vet! det är RÅSKUMT! Inga gravkläder i Elloskatalogen.. Har noterat precis samma sak! Men jag är hur som helst väldigt nöjd med jeansen jag köpte där, passar mina korta ben!! Har både ett par med mudd som går över magen och ett par som är skurna under magen. Snygga och just nu rätt prisvärda också.

• Lapinette

nenne - har dessvärre inte all info men däremot det där med ICSI. Är skalet hårt på äggen så löses det genom ICSI så det innebär ju inte barnlöshet för evigt.

• nennesjuttioåtta

ja efter långtidsodling var det ju ändå inte många kvar nej.. Usch, fy vilken pärs att gå igenom! Det jag sen möts av , när jag berättat att jag fick missfall på första försöket, var att" ja men alla blir väl gravida av IVF", alltså inte att alla får barn, utan man är gravid bara för att man fått ett befruktat embryo insatt vilket jag kände som att de tyckte att det inte var ett "riktigt" missfall då. Men det ska ju faktiskt fastna också. Det är ju inte en bekräftad graviditet förrän man fått ett plus.

• nennesjuttioåtta

lappis
    det är faktiskt ändå helt otroligt vad de kan göra. Vem kom på det där liksom? "Vi petar in en spermie i ägget" Näe, det funkade inte med den här nålen. Vi tar den här som är tunnare än ett hårstrå.

• Lapinette

nenne - jag har då inte blivit gravid ... trots IVF (om vi räknar bort den där hemska gången som jag inte vill tänka på). Så vilket jäkla skitsnack!

• fru AM

Vad ni är duktiga och skriver!! Mina barn är tyvärr helt besatta (de klarade väl inte av att jag var borta ett par timmar) så jag hinner inte sätta mig vid datorn innan någon börjar gnälla ...

• snaily

Nenne
    Himla fiffigt att någon kom på det tricket med nålen!

Jag har flera bekanta som trott att IVF innebär nån slags garanterad graviditet redan på första försöket. Hå hå.

• snaily

Ikväll blir det pizza! Till makens förtret... (han är något av ett hälsofreak) Men jag är en dålig hemmafru och har inte orkat gå och handla - känner mig lite folkskygg faktiskt...

• Lapinette

Ikväll blir det tacos! Någon tjej på SATS pratade om taco-kväll i förra veckan och jag blev sugen. Det var så länge sen. Men det blir nog kyckling istället för köttfärs.

• nennesjuttioåtta

lappis och snaily
    jag vet, det är ju helt befängt och gör mig så arg!

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter