• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • start september

Jag är här! Tjo vad det skrivits!

Vi har varit över 11 000 en gång vill jag minnas, men det var längesen.

Nu har jag hämtat min Nespressobryggare så nu ska här bli gott kaffe!

• nennesjuttioåtta

För övrigt tycker jag synd om Nancy för hon blev så rädd när husse stängde ytterdörren så hon sprang rätt in i och lindade sig runt dörrposten innan hon gjorde en djupdykning in under sängen. Men matte har godis!

• start september

Fast det går väl att gå igenom kategorin där vi ligger och kolla var tredje månad? så har jag gjort när jag letat gammalt?

• nennesjuttioåtta

neeejjj, nu är strömmen slut! Måste hitta kabeln...

• start september

start september skrev 2010-01-22 18:52:49 följande:

Hej Nenne! Att det inte gått upp ska du inte vara ledsen för tycker jag som fick upp tokmycket i början.
    Nu blev det tokfel. Att DU inte gått upp ska du inte vara ledsen för tycker jag som GICK upp tokmycket i början.
  • snaily

Snyggt jobbat med skrivtempot!

Nybakt bröd lät smarrigt! Fast nu är jag mätt, proppmätt på flottig pizza...

• snaily

September
    FICK du upp tokmycket i början? Mat eller mest gas eller vad?

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter