• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • Parnassia

Nenne. I IE under visa finns ett alternativ som heter textstorlek... Funkar det om du byter där?

• snaily

Det gick inte att vända på makens skärm heller! Jäkla australiska skräpdator!

• nennesjuttioåtta

Vickan, eller någon annan händig, vad ska man ta om det står i receptet att det ska vara vitt vin som man itne har, och som det står att man kan ta citron istället för, som man inte HELLER har...? Ja vad gör man då? Fast det borde ju funka utan men det borde tappa lite syra tycker jag.

• nennesjuttioåtta

jag hittade en meny med textstorlek men det gjorde ingen skillnad... .-(

• nennesjuttioåtta

det skulle vara en ledsen gubbe där

• nennesjuttioåtta

snaily
    nu ska vi se, vi fick Nancy i april och fick plus i december... Lite drygt ett halvår, så ni borde ju snart vara där! Det tajmar ju perfekt med nästa IVF!

• Fru E

Nenne-ingen aning när det är klart OM de andra lägger sig så kommer nästa fråga om säljaren tar vårt bud eller vill ha visning även på måndag. Jag kan tycka att mäklaren borde ställa in den visningen om det varit budgivning och en vunnit men men

• nennesjuttioåtta

nej, det tänkte jag också på men det har vi inte heller hemma... Men däremot har vi citronbalsamico.

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter