• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • snaily

Vilket i och för sig i princip är omöjligt... Nästa IVF är då ganska precis överstökad och vi har inte hunnit göra någon ny, och knappt hunnit börja med naturliga försök, kommer ta tid innan kroppen tickar igång eftersom jag då varit nedreglerad i sju evigheter. Attans! Men tanken var god!

• snaily

EA
    Nej, om man köper HUS så funkar det på en gång!

• nennesjuttioåtta

Snaily
    3 maj! Mitt i knoppsprickning och allt! Perfekt! Fast det kanske räknas fortare med hundar?!?

EA
    Finns det däremot husmöss i huset så är du nog redan gravid!

• Fru E

men men vi har ju inte ens ett husdjur om man inte räknar motorcyklarna då

• snaily

Nenne
    JAAA! Hundar lever ju kortare än katter, så då måste man dra av lite på tiden när det gäller hundar!

• Tinga
    nennesjuttioåtta skrev 2010-01-22 19:50:09 följande:
    Tingavisst har ni ett superellips-bord? Tada, ett inrednignsmagasins-hem! har du piffat nu då?
    Nenne - jo, vi har ett superellipsbord och sjuanstolar och Jetsonfåtöljer och Stringhylla. Vi är nog väldigt Svensson, haha! Men förvänta dig inte så mycket piff, för jag är inget bra på det. Fast jag har köpt några kuddar och lite annat lullull nu iallafall. Soffbordet ser dock extremt kalt och tråkigt ut, men det beror på att det bor två kläfingriga små herrar här, som inte kan låta grejer vara i fred när de befinner sig i rätt (dvs fel ) höjd.
  • Fru E

nej inte möss i huset ahhhhhhhh så länge de bara är söta och inte gnager sönder saker

• Fru E

några bullar blir det inte bakat idag och troligen inte denna månaden heller

• snaily

EA
    Hoppas huset dräller av möss, för då MÅSTE ni skaffa katt!

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter