• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • Parnassia

Förlåt!
    Så långt tänkte jag inte ens.
    Men jag lovar att inte säga nåt om London och Montevideo

• viktualia

Snaily - själv tog jag den första resan på tio poängsnivån... surar lite att det dröjde när det kom till den svenska staden...

...nu får jag glo lite på konståkning.... eller borde jag helt enkelt förflytta strandade mig till sängen... hmmmm

• snaily

Parnassia
    Är även väldigt arg på alla som måste diskutera resmålen på Facebook Inte alls så att det är jag som borde hålla mig borta från såna ställen på nätet om jag vill förbli ovetande, nej då, hur kan det vara MITT ansvar!?

• snaily

Tack Vickan, nu vet jag att det första resmålet inte var en svensk stad
    Kanske ska ge upp och kolla På spåret nu på en gång istället för att gnälla... fast maken vill ju också se och han ska gå och sussa nu, helgjobbare som han är.

• viktualia

fniss fniss.. kunde inte låta bli att retas lite...

Tinga - vad fint ni har hemma hos er!!!!

• Parnassia

Men det är väl alltid bara en svensk stad!?! Och den har jag ju sagt! Så det finns ju absolut anledning att se resten.

• viktualia

Parnassia - näeee jag tror att det var förra el förrförra veckan som maken och jag blev helt bortkollrade när det var TVÅ svenska städer i samma program.. snurr snurr!!

• Parnassia

Jaså!? Jag var helt säker annars, men då har jag fel.

Tinga! Jättefint ser det ut hemma hos er!
    (Uj, vilken konstig ordföljd det blev... Men istället för att ändra skriver jag en halv uppsats om det hela ist. Smart.)

• snaily

Parnassia skrev 2010-01-22 22:09:44 följande:

Men det är väl alltid bara en svensk stad!?! Och den har jag ju sagt! Så det finns ju absolut anledning att se resten.
    Är det, det hade jag ingen koll på. Man lär sig något nytt varje dag!

Finns det redan bilder i galleriet alltså? Måste kolla...
Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter