• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • Fru E

Tinga-här är en till som är hopplös på piffning, däremot är mina två tjejkompisar experter och hittar en massa bra saker till mig

• Tinga

Bokhyllorna har vi inte heller fixat till som vi vill ha dem, men jag tänkte att Muggles blir tokig om jag väntar med bilderna tills de är klara.

• Fru E

katt går bort för både jag och maken är allergiska tyvärr men får kanske skaffa naken katt *skratt*

• Tinga

EA - det finns iallafall nakenhund. Kinesisk t o m, har jag för mig.

• Tinga

Nähä, nu blir det På spåret och Skavlan här.

Kram allihop!

• snaily

Är det inte i själva verket kattens HUD man är allergisk mot? I så fall verkar nakenkatt tveksamt... Typiskt. Ni får skaffa en leguan istället, eller en boaorm, de äter väl möss?

• nennesjuttioåtta

åÅÅÅh jag skulle gärna skicka bilder på vårt vardagsrum men vi har inte hittat någon bokhylla alls och har knappt något på väggarna heller.
    Svensson är inte pjåkigt, Svensson är dyrt! Vi har ingen stil alls istället, en lätt förvirrad stil, kanske.

nehepp, nu är maken hemma och maten står på bordet. Puss på er!

• snaily

Hoppla, är klockan 20 redan! TV-tajm!! Tråden måste väl ändå svalna ett tag nu...

• Fru E

så ni ska lämna mig alldeles ensam med all vånda

• nennesjuttioåtta

snaily
    jag tror det är olika, endel är allergiska mot pälsen och jag tror de flesta är allergiska mot enzymer i saliv och grejer.

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter