• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • Lapinette

Är det t o m den 27:e eller är den stängd fr o m den 27:e? Nå väl, det är ju MASSOR med dagar tills dess. Det enda är att vi har varit ganska slöa på att skriva på helgerna den senaste tiden.

• Lapinette

Kanske ska jag följa AM's råd till mig på FB om att få ordentligt med sömn för att orka med festen imorgon?

• Lapinette

Så varför sitter jag då uppe? Ska det vara så jäkla svårt att gå och lägga sig?

• Fru E

God förmiddag!!

Ingen som vaknat än!?!

Sparkade ur maken ur sängen vid 9 för att hjälpa grannarna att flytta så har jag förberett fika till dem alldeles strax. En utmärkt ursäkt till att få baka

Än inget nytt om huset men visningen känns allt mer verklig.......frågan är om vårt bud ligger kvar då eller man börjar om!?! Skumt iaf. Har en känsla av att vi inte får huset och som grädde på moset visar sig BOM om några dagar

• Parnassia

Godmorgon!
    Slö morgon här. Vi låg kvar i sängen till 9.30! UNderbart.

Telis Jag hade absolut använt grejerna efter 60-graders tvätt. Jag hade tvättat allt i 60 oavsett vad tvättrådet säger, för det klarar 99% av alla grejer är min erfarenhet. Madrassen hade jag synat noga, vädrat, piskat och sedan bestämt mig. Nu när det är lite kallare igen hade jag låtit den ligga ute någon natt också och frysbehandlat den. Och om den var ett tveksamt fall hade jag kanske sparat den som extra madrass. Det är superbra att ha extra grejer tycker vi. De används på semestrar, hos mor- och farföräldrar, kompisar lånar när de är här osv osv.

• Parnassia

Idag ska julgranen ut! Är vi sist i sverige med att ha den kvar?

• Parnassia

Hoppas kvällen blir lyckad Lappis! Ha så roligt iaf!

• Lapinette

EA - jag vaknade 08.15 och tänkte nej, jag ska ju sova lääänge idag och somnade om . Nu sitter jag här med en kopp te och ska fixa de sista sakerna. Har gjort en "postlåda" där folk ska få lägga i kort de har svarat på typ "ett roligt ögonblick du delat med xx" eller "vad kommer xx att göra om 10 år". Jag gjorde samma sak men med andra frågor på vårt bröllop och det var supertrevligt att ligga i sängen dagen efter bröllopet och läsa vad folk hade skrivit ... en del väldigt överförfriskade .

• Lapinette

Annars har jag menskänning men ingen tant än samt att brösten som varit så fina nu har slappat till sig igen . Hoppas bara hon kan vänta med att komma tills imorgon.

• Lapinette

Parnassia - min mamma brukar ha sin gran jättelänge ... om den är fin. Ibland har den hunnit få en massa skott och då har hon inte hjärta att slänga ut den.

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter