• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • Parnassia

E har en kompis här en stund. Balansgången mellan att vara tvungen att hålla koll på dem och att kunna få en massa gjort är hårfin.
    Men nu ska jag iaf göra ett försök att ta hand om tvätten.

• viktualia

och här kom jag just på att det var synd om maken som missade mina kladdkakemuffins häromdagen (tog med alla till jobbet)...

så nu blir det eftermiddagsfika med nybakat här! ni är välkomna allihop!!

• Lapinette

Vickan ... om jag inte skulle på fest så hade det varit inressant!

• Ore

Hmm, litet långt att åka på direkten, Vickan. Men jag hälsar gärna på dig och trollet senare i vår!

Mitt ena syskonbarn har tydligen varit litet upprörd, har jag fått höra. Pappan har ljugit! *han sa att han inte gillade ölar längre, men det gör han*. Det säger tyvärr mycket, och det verkar som att min syster kommer behöva ta en vända hos familjerätten kring umgänget, lagom när han är tillbaka från sin resa och hon börjar närma sig nionde månaden...

• snaily

Lappis
    Ha en jätteskoj fest! Det kommer bli kanon med ditt toastmadameri och din snygga outfit!

Ore
    Det där lät inte skoj för din syrra, trassligt!

• snaily

Vickan
    Tack! *tar för mig en muffins*

Har varit ute och åkt lite längdskidor, provat att åka med Korven igen. Blev inte mer än ca 2 km. Meningen är att han ska dra, eller åtminstone springa framför mig för att undvika trassel med lina och sele, men det har han inte riktigt förstått. Förutom när vi blev omkörda av några andra skidåkare, oj oj oj vad han ville komma ikapp dem sen! Ibland är det bra att han älskar alla människor överdrivet mycket. Kanske är så vi borde träna - bara åka i väldigt trafikerade spår.
    Sen åkte jag lite själv också och förfrös nästan ena stortån. Men känns skönt att ha rört lite på sig efter gårdagens flottiga pizzamiddag, dagens flottiga pizzalunch (rester från igår) och inför kvällens goffiga gourmetmat.

• Parnassia

Det låter underbart Snaily! (allt utom den förfrusna tån då...) Jag längtar tills lite ork kommer tillbaka! Vad är korven för ras? Jag fick för mig att han inte är så stor, men det kanske är helt fel?

• Oupsie

Jag kanske också ska göra en insats för att tråden ska komma upp i 10 000 inlägg .

Vem ska skriva nästa trådstart då? Ore?

Vickan, har du missat gallerfilten? På mig fastnade AM:s tips, fick till och med en kompis att köpa en sådan utan att ha någon som helst erfarenhet av den själv endast baserat på av det som AM skrivit .

AM, förresten, ska du sluta blogga?

Lapinette, ja, en bild på dig själv till galleriet kan du väl skicka?

Ore, vad tråkigt för din syster och hennes barn. Jag har nog inte sagt det förresten, beklagar sorgen för din gammelmormor. Skönt att ni hann åka och hälsa på henne.

• Oupsie

Snaily, låter kul att åka skidr med hunden. Skönt att han gilla människor . Inte så kul med förfryst stortå!

• snaily

Parnassia, Korven finns i galleriet (fast det kanske inte framgår ändå vad det är för ras, inboxar dig). Nej, han är inte stor, väger ca 12 kg men det blir faktiskt lite draghjälp ändå, de få gånger han anstränger sig lite.

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter