• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • Ore

Tinga: Ja, den här gången kanske det blir litet svårt

Vad fint ni har fått det i huset!!!

Lappis: Låter som att festen var riktigt rolig. Härligt att toastmasteriet var uppskattat!

AM: Tror inte det är första gången som du propagerar för den gallerfilten, för jag har en sådan här. Och håller med, den ÄR jättebra!

Ego: Har både hunnit åka skidor (wiiihii, träningspremiär), handla mat, duscha, äta och skriva detta medan lillkillen sover. Men nu är det slut på sovandet, låter det som... Han borde verkligen vara hungrig, så det är inte oväntat...

So long!

• viktualia

AM - fniss fniss. jag tror att jag förstår.. din tilltro till hemgjorda gallerfiltar och dess styrsel är sådär.. och lösningen för min del är antingen att shoppa den på nätet eller i någon centralt belägen affär... ska fundera på saken...

• viktualia

Mer ang gallerfilten - hittade billigare varianter än minimundus men de kunde man bara köra i 30 grader i tvättmaskinen.... 95 grader låter bättre...

• fru AM

Är gallerfilten gjord i bomull så bör den ju tåla högre tvättemp än 30 ... tycker man. JAg skulle ha kört den på 60 ändå ... jag menar - vad kan hända?

viktualia skrev 2010-01-24 15:21:00 följande:
    Mer ang gallerfilten - hittade billigare varianter än minimundus men de kunde man bara köra i 30 grader i tvättmaskinen.... 95 grader låter bättre...
  • Parnassia

Håller med om att bomullen borde klara mer. Kontakta säljaren och fråga vet ja! Krymper den hysteriskt? Det borde ju vara enda anledningen till att tvätta bomull kallt annars va?

Jag blir nästan sugen på en gallerfilt jag också, trots att jag inte saknade en sist...

Här har vi åkt spark idag! Är så nöjd över att jag tog tag i att montera ihop sparken själv!

• fru AM

Vickan: Det där var en riktigt bra storlek på gallerfilt du länkade till! Köp! Jag har letat som en galning efter just den storleken - minimundus är mindre - så jag var tvungen att virka en själv (eller snarare BÖRJA på en virkning ...)

• viktualia

AM - rotade lite på nätet och det verkar som att det där märket säljs på Ullared. Stämmer rätt bra eftersom säljaren bor i närheten.... så det är kanske värt att testa!

• Lapinette

Tinga - om dessa dansprogram på tv hade funnits för 20 år sedan hade jag säkert sökt. Nu är jag pensionär och njuter av att dra en repa när det är bröllop eller stor fest och gamla dansare är med.

AM - vad härligt att Hector tycker om vatten! I vilken ålder är barnen när man tar dem på babysim? Skulle absolut vilja gå men om vi adoptera så är ju barnet redan typ 1 år eller kanske t o m äldre.

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter