• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • fru AM

Telis:
    klicka in dig på själva webbshoppen, sedan TILL BABY, sedan SOVA 2, sedan scrolla ner till gallerfilt (halva sidan) alt. klicka på snabblänken överst på sova 2-sidan.

Fast jag ser nu att den inte är ekologisk - däremot fri från farliga kemikalier.

Hur mår lilla partykaninen?

• Telis

Men vad fasen, jag tyckte att jag kollade så noga. Nu hittade jag den direkt.

• Tinga

Vi var på middag hos kompisar igår, och det blev en trevlig kväll, men vi är alla lite sega idag. Piff & Puff somnade snällt på golvet i deras gästrum, efter några små utflykter till intilliggande rum. God mat fick vi också, men vi konstaterade sorgset att värdinnan drack vin - det är min bästa kompis som vid det här laget har gjort minst 5 misslyckade ivf:er. Eller, hon blev gravid en gång, men då blev det missfall i 8:e veckan, EFTER att de sett ett pickande hjärta på VUL. Mitt hjärta blöder verkligen för dem, men det finns ju inget man kan göra åt det.

Telis - snart kommer ni att klaga över att Televinken är vaken alldeles för mycket på nätterna. Åt han bättre också, när han var vaken så länge?

• viktualia

AM - det handlar nog inte så mycket om pengar som att min söta moder ska få uppgifter... ha ha ha ha.. inser när jag skriver detta att det troligen är EXAKT vad min mamma sagt ang min mormor... gaaa vad vi är lika vi tre tanter... eller hm.. jag avviker från mamma och mormor med att ha NOLL koll på handarbete, något som de är/var otroliga på. Summa: Kände mest att det är onödigt att köpa nåt som min mamma gärna gör.

Är också nyfiken på hur Lappis haft det... känns så avlägset att gå på fin-fest.. men men.. det blir väl rätt lagom i december...

Ego - drog en sväng till Coop Forum på jakt efter nåt slags ytterplagg till Trollet. Billigt men fult är min sammanfattning... Så det blev inget fynd... Nu har f ö BB-väskan skapats och delvis packats...

• fru AM
    viktualia skrev 2010-01-24 13:38:44 följande:
    AM - det handlar nog inte så mycket om pengar som att min söta moder ska få uppgifter... ha ha ha ha.. inser när jag skriver detta att det troligen är EXAKT vad min mamma sagt ang min mormor... gaaa vad vi är lika vi tre tanter... eller hm.. jag avviker från mamma och mormor med att ha NOLL koll på handarbete, något som de är/var otroliga på. Summa: Kände mest att det är onödigt att köpa nåt som min mamma gärna gör.
    Förstår precis vad du menar men som filt betraktat så är minimindusfilten överlägsen - beskrivningen på hemvirkade gallerfilten är verkligen mycket enkel och resulterar i en ganska gles och väldigt "ostyrslig" filt. Något som är väldigt användbart är annars babykoftor. Sätt henne på att sticka såna - i bomullsgarn!
  • Lapinette

Tack för alla som undrat ! Kaninen överlevde festen och fick beröm för sitt toastmasteri även om jag själv inte tyckte jag gjorde så mycket väsen av mig ...mer än att avbryta alla samtal kring bordet lite titt som tätt. Jäklar vilken ljudnivå det var!!! Och så mycket jag har buggat/jivat/rumbat osv. Skoj när det är en massa gamla dansproffs på fest.

Ska nu försöka ta oss ut för lite inhandling av mat och jag har ett starkt behov av sött!!! Och förresten ingen tant dök upp men nu är hon så välkommen för jag vill helst att hon ska vara över till nästa helg då jag ska träna, träna, träna (Nike convention).

• fru AM

Kul att festen var lyckad Lappis! Tror du var en utmärkt toastmadame!

Idag har Hektor gjort babysimspremiär. Han var definitivt gladast av alla bebisar som nånsin badat babysim ... läraren använde honom t o m som demonstrationsbebis eftersom han bara tjöt av skratt hela tiden Däremot var det inte lika kul att gå upp och duscha och sitta och vänta på mamma i omklädningsrummet. Svår ekvation det där när pappa inte kan vara med ...

Hoppas nu att mitt budskap om Gallerfiltarnas gallerfilt gått fram!

(Babyproffsen har en NÄSTAN lika bra)

• Tinga

Lappis - kul att festen blev så lyckad! När får vi förresten se dig i So you think you can dance?

• Tinga

Piff & Puff är kinkigare än kinkiga idag; en kombination av sent i säng och lite förkylning. Jag ska klä på dem och mig själv nu, och så får det bli en rejäl promenad i kylan för att svalka av känslorna lite.

• Tinga

Nu är det ju inte alls många inlägg kvar till 10 000, så det ska vi väl knäcka utan problem. Jag tror att rekordet, bland våra trådar, är strax över 12 000 och det lär ju bli svårt att slå.

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter