• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • nennesjuttioåtta

måste kika i galleriet på tingas hus också, men nu är det maaaaaat!

//kockan

• Lapinette

nenne - låter som en supermysig kväll!

• BrudSommar2006

Vi gick aldrig på babysim för det verkade så jobbigt med en missnöjd Iris utan vi började på Lek & Plask när Iris var ett år. Nu börjar det snart bli dags att byta till Simlekis men vi funderar på att hon får gå kvar på Lek & Plask den här terminen, hon fyller ju inte tre förrän i juni, och så byter vi efter sommaren. Vi går visserligen på Vattenhuset men efter att ha klickat på AMs länk verkar konceptet vara ungefär detsamma.

EA, har ni varit på omvisningen igen nu eller fått mer information från mäklaren? Det händer ju rätt ofta att säljaren bestämmer sig för en visning till när de inte är nöjda med sista bud lagt så det är ju inte säkert att man får köpa bara för att man vinner en budgivning.

Nenne, vad trevligt med middag ute och bio, undrar när det kan bli av för oss, det lär få vänta länge.

• BrudSommar2006

Lapinette, låter som en bra kväll igår!

Här är en till som är riktigt trött, Astrid går det väl hyfsat bra med men Iris suger verkligen musten ur en. Ser inte fram emot att få börja ha henne hemma så mycket, suck.

• Parnassia

Maken är hemma igen! Skönt!

Dottern håller på att nattas och vi ska mumsa räkor och vitlöksbröd i all sin enkelhet. Gött.

• viktualia

Och här har ni en som just fått sitt första gravidpsykbryt på maken. Är väl att gratulera att det dröjde tills nu, men jag tror att vi lärde oss något båda två.

Det hela började med att vi såg dvdn som hör till profylaxboken. Tyvärr var den nog inget som tände vårt intresse...

Det ledde däremot till ett mycket bra samtal om förlossning, om vår kommunikation, om vad som kan gå snett (utan att för den skull gå snett på riktigt), om risken för psykbryt och annat. Min kära make måste sakta fatta att det inte handlar om nåt rationellt projekt och att förvirrade känslor kommer att vara i svang... och som sagt... när vi diskuterade smärtlindring under förlossningen så tog det onödigt lång tid för honom att förstå hur jag resonerade varvid mitt första psykbryt dök upp. Som sagt.. bra nyttigt men nu är jag lite utmattad...

... och har tagit ett steg närmare insikten om att detta faktiskt påverkar mig känslomässigt....

Och mitt när jag grubblade över allt detta ringde en gammal kompis och diskuterade livet.... hon är lika svårartad arbetsknarkare som jag och kom med insiktsfulla och fnissiga tips om lösningen på mina grubbel på den horisonten....
    .... kollade min mobil sen och nu har en av mina bästisar fått sin tvåa... en liten herre som dök upp vid ett i natt och där hela familjen redan är hemma igen....

så händelserik en händelselös söndagskväll kan bli!!

• viktualia

AM - har shoppat en gallerfilt via tradera!!

Nu: sovdags efter alla känslostormar hit och dit!

• Fru E

Kort uppdatering

Vårt bud ligger överst och det andra paret har lagt sig och är inte intresserade. Dock är det en visning ikväll med 3 inbokade. Senast imorgon måste de ha lämnat bud....

Nu möte möte möte och möte igen!

Kram på er!

• Fru E

Så fram till ikväll kan vi slappna av och må bra och sedan börjar nervraket vakna igen!

Hemskt vad kallt det var imorse, -17 i jobborten vilket resulterade att termobyxorna åkte på fortare än kvickt även om jag antar utseendet av en michelingubbe

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter