• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • _koko_

Ok, jag är på sidan 761 (8e januari), tänkte läsa ikapp ordentligt nu när jag är hemma igen. Hej förresten!

Dagens projekt är att äta frukost, klä på mig och läsa ikapp tråden. Hav tålamod med mig.
    Sen är det dagishämtning 11.30, för vi har tyvärr bara 15h i veckan numera... Får dock lägga upp timmarna själva, så vi kör 3h må,on,to och 6h på tisdagar så jag kan komma hemifrån någon dag i veckan och conny får sova hemma (då sover han, för tillfället iaf, 2-3h) 3 dagar. På fredagar har jag båda barnen hela dagen.

Så tillbaka till tråden (kommentarerna är nu i början alltså på två veckor gamla inlägg...).

Mrs B - På teneriffa nästan måste man ha bil tycker jag, sydsidan är så oerhört turistig (fast fañabe är ju relativt "nytt" jämfört med los cristianos/playa de las americas) och torr.

telis - Ja, jag tycker nog att det är rätt skönt att tejpa ärret.

• snaily

HEJ Koko, välkommen hem!!

EA
    Åååå vilket husdrama! Positivt att ert bud fortfarande ligger överst!

Ego
    Jobbar igen, ringrostig efter en veckas ledighet! Sen jag berättade om IVFen för kollegorna är de löjligt snälla mot mig, behandlar mig som om jag vore dödssjuk minst, känns lite fånigt - såå synd är det inte om mig! Nåja, vi är nog snart tillbaka i gamla hjulspår!

• MSW

Godmorgon!

Sitter här och försöker få ordning på kaoset av papper, scheman, block, uppgifter som hör till nya kursen, har varit och lämnat A på dagis, men eftersom det bara är inskolning ännu så länge ska jag tillbaka vid 11 och vara med när han äter lunch, och sen är det färdigt för idag! Men det gick iaf bra att lämna honom, skönt för mig att känna att det kan funka... Fast jag kvar en liten stund idag..

Ea: Spännande värre med huset! Håller tummarna för att ingen av de tre är intresserade!!

Koko: Välkommen hem, och lycka till att komma ikapp!

Lappis: Låter som en härlig fest!!

Nahe, fortsätta med papperna kanske...

• muggles
    Lapinette skrev 2010-01-22 09:22:34 följande:
    AM - hade du din "lover" i två år samtidigt som din make visste om det? Hon kan omöjligt bestämma sig ... eller rättare sagt, hon har egentligen bestämt sig men kan omöjligt skilja sig för hon vill inte vara elak mot sin man som är världens snällaste.
    Ojojoj, är det inte elakt att han vet att hon har en älskare vid sidan??? Nä, jag ska inte döma, förstår att det är en svår sits och livet är ofta komplicerat. Men det känns inte så schysst att han vet om det...
  • muggles
    Lapinette skrev 2010-01-22 09:46:20 följande:
    AM - han har skiljt sig ... tror detta var bestämt och gjort innan det blev något mellan dem men han verkar inte ha berättat för alla för igår hette jag Camilla och var hans fru utifall någon från deras jobb skulle dyka upp där vi var.
    HAHA! Vilken historia!
  • nennesjuttioåtta

Välkommen hem, kokisen!!!

EA
    iiih, spännande!!!!!!

• nennesjuttioåtta

EA
    -17? Hahahhaha här var det bara -8 i morse, rena sommarvärmen!

• nennesjuttioåtta

i morse mailade jag ett tomt mail till en kund (förutom bifogat dok), kände mig jättestram så jag skrev ett putslustigt mail och skyllde på måndag och allt det där. Men det skickade jag bara till mig (!) själv så dagen började sådär va?

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter