• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • nennesjuttioåtta

muggles
    tell me about it, svårt att inte känna sig bitter. men men, här gör jag små fina cirklar med kontorsstolen i rätt takt *rull rull*

Tinga
    glömde ju, vad fint ni har fått det! Jag visste iofs att du hade bra smak så det va ringen överraskning.

• nennesjuttioåtta

muggles
    oj, 3 timmar på tåg i snöstorm kan ju sluta hur som helst... Ta med ett rutigt block och spela sänka skepp?

• Lapinette

Härligt att det känns så bra i huset mugglan! Jag tror dock att jag kommer att sakna stan den dagen vi drar härifrån.

Hur känns det för dig Telis? Eller kanske inte så mycket att känna efter då världen har förändrat sig så radikalt i o m Televinkens ankomst.

På kalaset i lördags pratade jag åter igen en hel del med brorsans kompisar som har adopterat två från Ryssland. De ångrar självfallet inte sitt val (adoption). Snarare hade hon velat vara utan sina IVFer ... fast å andra sidan hade de lyckats så hade hon säkert tänkt annorlunda. Sen var det ytterligare en dam på kalaset som har adopterat som singel från Kina. Ytterligare en person som var helt överlycklig över sitt beslut och som inte har haft några som helst anknytningsproblem eller liknande.

• Telis

Lycka till koko!

Tinga, tusen tack för tipset med kokande vatten! Så enkelt men tydligen så svårt att komma på själv. Det där med dubbelpumpning låter ju inte så dumt, när jag pumpar från det ena så läcker det andra som ett såll så det vore ju bra att inte låta det gå till spillo. Vet du om man kan köpa en tratt till i någon affär eller måste man fixa det på sjukhuset (där vi hyrde maskinen)?

Muggles, vi håller på att sätta ihop en Hemnes nu till gästrummet och vi var tvungna att ta ett kort på skruvpåsen, det var det värsta jag har sett. Inte konstigt att sängj*veln vägde 75 kg att bära hem.

Lappis, det känns helt underbart med huset och området, det var så himla rätt att flytta ifrån lägenheten med våra hemska grannar som rökte in i vårt sovrum dag som natt. Det hade jag inte velat utsätta Televinken för. Fast visst saknar jag att det inte finns några cafeer och restauranger på nära håll.

• Lapinette

Området ni bor i Telis är verkligen jättefint! Önskar bara att villorna var billigare så vi kunde bli grannar .

• MSW

Mugglan: skönt att ni känner er så hemma redan! Självklart hålls tummarna för BIM ist för BOM! (Även för EA såklart)

• MSW

Är tillbaka från dagis, men A somnade på vägen hem, så här är lugnt och skönt fortfarande.. Sitter och läser i den här boken: www.adlibris.com/se/product.aspx (lånad på bibblan ) och blir lite lagom inspirerad..

• Fru E

Snabbis BOM är antagligen om ett par dagar, dag 28 imorgon och spottings sedan i fredags/lördags

Än lugnt med huset men det är bara att vänta tills visningen är över......

Får fördriva tiden med att måla lite lister ikväll och få maken att skruva upp den nya ytterlampan

• Fru E

Mugglan-inga symptom här heller förutom onda tuttar vilket jag brukar ha

• nennesjuttioåtta

muggles & telis
    vad skönt att ni trivs i huset och att allt känns rätt! på er!

Lapinette
    Jag tror också att oavsett var det slutar så kommer det kännas otänkbart om det INTE blivit som det blev. Jag tror att när ni får barnbesked så kommer BT's server att krascha! Jag blir alldeles pirrig i magen av bara tanken.

EA
    snart vet ni.

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter