• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • snaily

Nenne
    Japp, de blir som långa underhudiska maskar, djupt ner också, skitäckligt! En gång försökte jag operera fram hårstråna med pincett och såg sen ut som jag hade böldpest efter några dagar (Såklart var det på sommaren också!) Totalt gett upp allt sånt nu, hederlig rakhyvel är också bra.

• fru AM

Muggles: Livia har varit hemma fr dagis pga blåsor i munnen. Hon är hemma idag med "för säkerhets skull" men ska gå imorgon.

Snaily: JAg får också såna där inväxta hårstrån om jag vaxar. De kan bli precis hur långa som helst. Jag tycker det är lite kul, jag Fast stackras Nennes man som har det i ansiktet (vaxar han hakan?)

• passionsblomman

AM, om du på riktigt menar allvar så kanske jag skulle besegra mitt enorma motstånd och faktiskt försöka skriva ett CV....

Jo det är sant, jag har faktiskt inget. Har alltid fått mina jobb typ helt utan papper. Och inte har jag fått mycket till papper på vad jag gjort och kan under åren heller för den delen.

• nennesjuttioåtta

AM
    Nä, inget vax, bara hyvel. Och det är mest under hakan och på halsen som de aldrig kommer ut i frihet utan vänder inåt igen. Men han är jävligt snygg ändå.

• fru AM

PB: är fullkomligt allvarlig. Jag hjälper dig gärna! Bra tillfälle också för dig att få ner på pränt vad du gjort och kan ... inboxa mig så startar vi!

Nenne: övertygad om att P är übersnygg (trots utvärtes halsbölder ) Det sägs ju att han är det bland de i tråden som sett honom.

• nennesjuttioåtta

AM
    Ja, cicci var väl skitbakis då...

• fru AM

"Av barn och bakisar får man höra sanningen" - heter det väl? Eler var det fulla?

nennesjuttioåtta skrev 2010-01-25 16:16:28 följande:
    AM Ja, cicci var väl skitbakis då...
  • muggles

Nenne: jag vet att du och några till förstår - det är det som är så skönt!

Men så pratar man med bästa väninnan som är singel, vill ha partner, barn - hela familjbiten, så får man lite perspektiv. Jag sitter iaf inte där själv på kvällarna. Och vi är lika gamla så hennes tid börjar rinna ut, så vad hon har att kämpa med är att inse att hon kanske aldrig blir mamma (mer än till plastbarn då). Det är ju liiite tyngre...

Tinga: ja det kanske är soffan som är accenten. Nja vi fick liksom acceptera faktumet och jag tycker fortfarande att tapeten är urcool men svår att kombinera med. Allra snyggast hade väl blivit vita möbler (vi har ju iofs vitt soffbord och vit tv-bänk) men vi kan ju inte ha en vit soffa - det funkar ju inte. Dessutom älskar jag vår soffa som vi har nu - praktiskt tyg och färg och väldigt skön. Inte så gammal heller, så man kan ju inte byta den pga en tapet

Vi köpte ett par soffor av en kompis som skulle byta ut sina mot en ny (de är bara 2 år gamla) och de är grå. Iom att blomman i tapeten är silvrig skulle man kunna tro att de passar bättre än en brun men faktum var att det var "fel" grå, så de såg grådaskiga ut bredvid tapeten. Då funkar vår bruna mkt bättre. En hel vetenskap det här med matchning! (Sånt man kan tänka på när man inte vill tänka alltför mkt på jobbiga ämnen...)

• muggles

AM: jag kan bekräfta att han är snygg! Och cool liksom...

• muggles

Alltså de "nya" sofforna köpte vi för att ha i allrummet (ibland glömmer jag att ni i tråden inte vet "allt" )

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter