• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • Ore

Internetshoppar litet, och noterade att jag skrivit denna koftan på önskelistan. Kanske något som funkar även för gravidmagar?

www.laredoute.se/DetailPages/DetailPage.aspx&productId=237257

Mitt teflonminne gör dock att jag inte minns vem det var som letade kofta nyss...?

• Ore

Varsågod Nenne

Telis: Får du inte tag så att du kan pumpa på båda brösten, så kan det ändå vara värt att skaffa mjölkuppsamlare. Jag köpte sådana (på apoteket, samma märke som amningsnapparna) för att iläggen blev så blöta att det gick över till BH:n. En positiv bieffekt av det var att jag kunde spara undan litet bröstmjölk, och byta ut ersättningen, så efter tre veckor så behövde lillkillen ingen mer ersättning... Har läckt upp till 70 ml under en amning...

• fru AM

HAllå i tråden! 75 inlägg kvar - bra jobbat!

Helgen har varit extremt lugn och skön och trevlig. Vi fyndade även lite julpynt (en 90 cm hög lysande ren).

Vad fint ni har det hemma Tinga! Fräscht och stilrent. Ni skulle få epilepsi hemma hos oss

Grattis till gallerfilt Vickan! JAg ska också köpa en - det är uppenbarligen folk som åker till Ullared och sätter i system att sälja av grejerna på Tradera. Det är ju ett bra sätt för oss utomsocknes att få tag på saker vi vill ha. JAg skulle också vilja ha en gallerfilt! I vuxenstorlek alltså! Vickans mamma kanske kan virka en?

• MSW

Nu har jag gjort färdigt lasangen, bara att gratinera ikväll! Smidigt! Kanske hade varit bättre att pluggat lite, men bättre än inget!

Ang (hemvirkad)gallerfilt, så borde det juh funka att göra den lite mindre gles? Alltså typ varannan luftmaska och varannan stolpe? (tycker också det ser rejält glest ut annars, och undrar om verkligen inte värmen smiter ut genom de stora hålen..)

• Fru E

Ore-söt kofta kanske lika bra att bunkra lite bra mag kläder när det är rea

Eller javisst renovering var det ev *mutter*

• fru AM

HAr funderat på det (även om jag inte är någon virkningsexpert) men tror att det finns risk att filten blir för klumpig då.

MSW skrev 2010-01-25 14:10:33 följande:
    Ang (hemvirkad)gallerfilt, så borde det juh funka att göra den lite mindre gles? Alltså typ varannan luftmaska och varannan stolpe? (tycker också det ser rejält glest ut annars, och undrar om verkligen inte värmen smiter ut genom de stora hålen..)
    Nu har vi bokat hus i Italien i sommar! JAg älskar Italien och det ska bli så skönt och kul att vara där med två andra familjer! Tjoho!
  • passionsblomman

Ännu en kämpig morgon. Sonen "var lite sjuk" dvs han vill INTE gå till "den där skolan" (hör ni hur han egentligen har ett "jäkla" där emellan orden?
    Och han hade ju ONT i sitt ben och "kunde knappt gå" etc.

Jaha! Trösta trösta och peppa och dividera.
    För ska han kunna träna handboll ikväll så lär han ju kunna gå och mer därtill på sitt lilla ben och då bör han ju rimligen kunna avverka sin skoldag också.

"Jooo, men INGET är roligt där och jag saknar min SKOLGÅRD och min klass och mina bästisar. Det finne inte ens en edna SAK som är likadan!"

Peppa peppa, se det positiva bla bla bla.
    Sonen inte alls kramig utan vänder sig från mig och låter arg och avig.

Så efter Zon på benet, Aloegel på värmeutslagen från benskydden, serverad frukost och framplockade rena kläder och löfte att appa skjutsar ner till skolan så det onda benet får lite extra vila, så måste jag gå till sovrummet och gömmma mig och gråta en skvätt själv.

När han väl kommit iväg till skolan somnar jag om och vaknar av att de ringer från gyn.
    "Linnékliniken kan inte ta emot er förrän vecka 12. Antingen får du vänta en månad eller så får ni byta klinik."

-Ööööh, jaha, vänta nu hur blir det då och när och hur?
    Nu hade de ju sagt att det var de som skulle kontakta Linné och jag kan iofs undra om de inte var lite väl sena med att göra det, men det är ju ingen idé att spilla enrgi på det. Fast min sambo kommer att bli irriterad, det vet jag redan. Han tycker det är skitjobbigt med alla vaga "det är inget man kan veta exakt och man får vänta och se" som ofta är svaren i den här karusellen.

Så, det blir inget sprayande imorgon, utan nu ska man då vänta på mens igen istället. Jag HOPPAS den inte tar 35 dagar på sig att komma utan kommer på dag 27 som är mitt tidigaste.

• MSW

PB: Jobbigt med allt strul! Både med sonen och sjukvården! *krama*

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter