• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • MSW

AM: Ja, det blir den kanske.. Får kanske experimentera lite.. Se hur det verkar..

• BrudSommar2006

AM, jag blir riktigt avundsjuk även om tanken på att ge mig ut och resa just nu får mig alldeles matt, jag sitter nämligen och funderar på hur jag ska ta mig till dagis och få hem Iris strax...

astrid är ju precis som Iris att hon vägrar ligga i vagnen, tror inte att jag klarar av illvrål hela vägen till dagis och så hem igen med en Iris som inte går speciellt fort. Nej, måste bli bilen, även om hon skriker då med så går det fortare. Fast då måste jag antingen krångla ur och i henne ur babyskyddet vid dagis eller så får jag bära med mig hela in men det är så jäkla tungt bara. Sist jag bar det fick jag sådana sammandragningar men det var iofs en vecka sedan.

Koko, vi har 20 timmar i veckan men vi får inte välja utan det är hämta kl två måndag till torsdag som gäller och så hemma fredagar. Jag räknar inte med att hinna någonstans alls!

• passionsblomman

Nu har jag haft ett riktigt långsnack med min pojke eftersom han kom hem typ när jag var mitt i mitt förra inlägg.

Han har haft en OK dag, är liiiite bättre i benet och kan absolut gå på sin träning kl 17.

men det är en tjej som sparkar honom på dagarna. När fröken inte ser. Det var hon som fick honom att börja gråta förra vecjkan också och hon har inte slutat sparkas. "Och det värsta är att hon har klackskor" säger han.

Jävla ungjävel! Min son har blåmärken och blessyrer nog efter sitt idrottande. det gör ont att spela både handboll och fotboll, och innebandy med för den delen.
    Hon accepterar uppenbart inte "sluta!" och nu ska jag ringa fröken och ge dem EN chans att prata allvar med en här rtjejen. EN enda gång till att hon sparkas efter det, så kommer jag personligen att gå dit och ta tag i saken. Jag lovar att det inte kommer att vara några tveksamheter om vad som gäller efter det. Nu blev jag faktiskt förbannad känner jag!

MSW, tack för kramar! Jag behöver lite styrka känner jag.
    Och ursäkta att jag ego-brer ut mig big time! Scrolla den som vill.

• passionsblomman

Hm, ja och det är jag ju. Men även jag borde väl ha spärrar och gränser börjar jag känna. *rodnar*

EA&MJ skrev 2010-01-25 14:34:56 följande:

PB-här får man vara EGO!!!
  • BrudSommar2006

Snart stryper jag Elsa, det blev inte ett dugg bättre efter kastreringen, hon bara springer omkring och skriker och river ner och förstör saker. Tror stackars Oskar också är rejält trött på henne, själv har jag huvudvärk av allt skrik. Läste någon artikel om hur lugna och mysiga och populära ragdollen var och tänkte då på vårt hysteriska måndagsexemplar, suck. Inte har de där stygnen som skulle försvinna av sig själva lossnat än heller så nu får jag väl försöka ta mig till veterinären också, hur nu det ska gå till. Får jag fem minuter då jag lyckas lägga ifrån mig Astrid (inte troligt men i alla fall) så ska jag försöka dra lite mer i det.

• passionsblomman

För att ytterligar spä på ego-trippen kan jag berätta att jag alldeles för ca en timma sedan hittade det första jobba som jag känt "hit med det där, det är mitt" sedan jag började reka på marknaden härnere.

Tror ni att jag skulle klara av att vara föreståndare för ett gardencenter?

• fru AM

PB: håller med : djävla ungjävel som håller på och trackar din son! Jag blir helt galen när inte skolan "vågar"/"kan" ta tag i såna där saker, på rätt sätt. Förmodligen mår tjejen dåligt på något sätt, men det är ju inte samma sak som att hon ska få springa omkring och få din son eller någon annan att må dåligt.

• fru AM
    passionsblomman skrev 2010-01-25 14:40:02 följande:
    Tror ni att jag skulle klara av att vara föreståndare för ett gardencenter?
    Jajamensan! SÖK!
  • fru AM

PB: läste om tjänsten - vilket drömjobb för någon med dina kunskaper och intresse! SÖKSÖKSÖK!

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter