• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • Telis

F*n för skittanten, Lappis! Jag fortsätter ju att hoppas på ett litet mirakel.

• Lapinette

Telis - jag tycker det är perfekt att den kommer idag. Så jag slapp den i lördags och inte kommer ha så mycket kvar i helgen då jag ska träna 4 pass/dag. Jag räknar liksom inte med att alltid kommer ... för det vet vi ju att hon gör förr eller senare.

• MSW

Lappis: Jobbigt med måndagskoma! *kram*

Telis: Förstår att ni inte orkar krångla med pumpningen! Smidigare med ersättning, som går att värma i micro.. Men nu när han är lite vaknare och större kanske amningen funkar, man vet juh aldrig!

• Ore

Kanske, kanske blir det ett mirakel för lappis efter ev. ingrepp nästa vecka?

koko: Välkommen hem!

EA: Håller tummarna för att ingen mer vill buda!

Telis: Härligt att televinken är piggare, hoppas han är sugen på att amma då Ungefär trekvart tar det för lillkillen att äta när han ammas (jämfört med max 2 min med flaska ) men det är nog klart mysigare med bebis vid bröstet än pump!

• Ore

Verkar vara en hel del förvirrade trådisar

Nenne: Lät som en jättemysig kväll igår!

• Telis

Ore, jo jag förstår att det tar lika lång tid att amma som det tar att pumpa ur, det är bara det att när jag har pumpat ut så ska jag ändå matningen kvar, och det går inte på två minuter här. Dessutom ska jag värma maten och hålla på att diska alla flaskor osv. Det skulle vara fint om man bara kunde hänga fram bröstet med lagom tempererad mjölk så fort han ber om det och att slippa disken efteråt.

• _koko_

Herregud, nu är klockan 11, batteriet till datorn slut, måste amma innan hämtning och jag är på sidan 828... Får återkomma senare helt enkelt!

• nennesjuttioåtta

koko.... bara 161 sidor kvar nu, HANG I THERE!

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter