• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • muggles

Tinga: härligt att huset har gått upp!

Lappis: Ljungberg...

Nenne: grattis - du är värd den!

• Lapinette

Kommer det "tut" !!!! på något vis!!!! Åhhh vad jag gillar felskrivningar.

• muggles

Nenne: så politiskt korrekt är inte jag. Det finns män som är fula. Det finns tom bebisar som är fula

• Lapinette

Ahhh... den Freddie! Ja, han är det inget fel på.

• sweetstreet

Halloj Gullisar!!!

FASIKEN vad ni SKRIIIIVER!!!

Jag har itne hunnit läsa ikapp alls. Inte ens skumma..
    Jaja, en liten titt in här nu iallafall.
    Här ÖSER regnet ner ochd et är verkligen skitväder!!!
    Igår var det kyligt och regn idag är det varmt och ösregn.... Hm....
    Men i lördags var det fint väder!!! Mmmmm!

Jag läste ikapp för några dagar sedan.
    Vill säga till TELISgumman att jag tycker du är strong! Det ÄR skitjobbigt när amningen inte vill fungera. Man vill så mycket och även om man VEt att man inte borde känna så, så är det lätt att känna press ändå. Varifrån den kommer vete fan!
    Jag gav ju upp amningen jag. Pumpade i ett halvår och gav flaska.
    Både för och nackdelar med det. Fördelarna tyckte jag var att maken väldigt snabbt bondade med dottern eftersom han ju var med och hade matningsstunder så tidigt. En annan fördel var att jag kände mig fri tidigt. Han kunde ju lätt ta hand om henne en kväll om jag ville träffa kompisar t ex. Utan att jag kände stress över matningen.

Nackdelarna är såklart att det är sååå mycket smidigare om man kan amma eftersom man har maten med sig automatiskt när man ska ut.
    Jag tyckte det gick finemang och saknade inte amningsbiten så mycket. Det enda som jag verklign tyckte var jobbigt var att matningen tog längre tid eftersom jag alltid pumpade först och sedan amtade. Inget problem dagtid, men nattetid kändes det lite långt att behöva vara vaken dubbelt så lång tid som annars...

Men även om det KANSKE skulle gått att få igång amningen så orkade jag bara inte försöka traggla. Men det kan vara annorlunda för er som har lång mammaledighet. Jag kände mest att varför böka med detta i en månad och sedan ska jag ändå köra flaska och pumpa när jag börjar jobba. Jag var ju bara hemma 3 månader. Så istället för det att amningsträna så bara ville jag njuta av den lediga tid jag ahde med dottern. och det är jag glad för idag!
    Men såklart är det annorlunda om man är hemma längre. Då kan det ju vara värt att förska lite mer kanske?

Nu vet jag itne, men kasnke har du fått igång amningen redan?!? Jag har ju som sagt inte hunnit läsa ikapp.

• snaily

Fasen, missade "spurtpriset"!

Lapinette skrev 2010-01-25 17:00:18 följande:
    Snaily - vad har jag gjort som är duktigt?!?? Inte ett dugg idag iallafall ... hoppas inte min arbetsgivare läser här på BT.
    Att du har gott om bilder på din man på fejjan så man slipper undra hur han ser ut!
  • nennesjuttioåtta

muggles
    visst finns det fula män, men inte här

• Lapinette

nenne - bye, bye!

mugglan - de flesta bebisar är fula ... sen finns det undantag.

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter