• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • snaily

Åååå vad härligt att spamma tråden med hundprat en stund, tycker det pratas alldeles för mycket barn här i vanliga fall

• Oupsie
    snaily skrev 2010-01-23 17:08:41 följande:
    EANästa år, eller till hösten! OupsieKorven puttas ordentligt hårt trots sin litenhet, när han står på alla fyra så trycker han till med sidan mot ens underben och knycker till med sin rumpa allt vad han har, kan lätt putta omkull vilket barn som helst, nästan vuxna också ibland. Ibland gör han så mot föremål ute också, typ oranga vägkäppar, istället för att kissa på dem. Tur att jag har min lilla clown som muntrar upp när livet känns tungt.
    Hihi, skulle vilja se honom göra så . Mitt skrälle har tyvärr puttat omkull även fullvuxna människor . Men det har varit under lek, så de som busar med henne på det viset har lite fått skylla sig själva . Jag håller med dig, jag vet inte vad jag gjort utan min lilla vovve. Det går knappt en dag utan att man drar på smilbanden minst en gång åt hennes upptåg/miner/lekar. Vill man köpa lycka så ska man köpa en hund .
  • viktualia

Ore - jobbigt med syskonbarnet!! Och du är välkommen hit på visit... när det blir lite skojigt väder... tar väl en timme att köra från dig lite drygt..

Oupsie - jag stödjer idén med att låta Ore skriva nästa trådstart!

Gallerfilt - borde ju min tossiga mamma kunna skapa en... hm... har bara inte hittat nån beskrivning på nätet...

Snaily - det där med besök... alltså min kära make gillar ju att åka skidor på båda lädderna... själv klarar jag mig med en dag utför per år ungefär. Och lider inte särskilt av att det inte blir nåt den här säsongen.. Dessutom är maken VÄLDIGT hundkär... så hm.. en invitation till er vita provins kan nog tas på allvar...

Lappis - troligen har du loggat ut, men hoppas att du får en ljuvlig kväll!!!

MrsB - *stödkramar sänds i din riktning*

• Oupsie

EA, de kanske vill ha en visning till för att se om de kan få bud på utgångspriset (minst). Ni kanske ska fundera på om ni ska låta ert bud ligga kvar? För nu kan ju det användas för att få upp buden från de andra spekulanterna. Fast å andra sidan, vill ni ha huset så kanske ni inte vågar dra er ur för att avvakta och se vad som händer. Det är påfrestand med budgivningar, det är ju så mycket pengar som det handlar om och man vill ju att det ska bli bra.

• Oupsie

Vickan, jag tror att AM hade en länk till ett ställe som sålde mönster (heter det så när man virkar?) .

Mrs B, krya på dig! Kul att du har fått så mycket jobb .

• Ore

Mrs B: KRAM!

Vickan: Du är inboxad angående gallerfiltbeskrivning, som ursprungligen kommer från AM, via MSW och mig

Skriver gärna trådstart om jag får... *slipar litet i huvudet på formuleringar*

• Ore

Äh, vad fasen. Nu ljög jag, i ett anfall av blygsamhet. Jag började slipa på formuleringar i ett separat word-dokument häromdagen, i hopp om att få göra en ny trådstart

• viktualia
    Ore skrev 2010-01-23 18:12:27 följande:
    Äh, vad fasen. Nu ljög jag, i ett anfall av blygsamhet. Jag började slipa på formuleringar i ett separat word-dokument häromdagen, i hopp om att få göra en ny trådstart
    Fniss fniss... då är det ju VERKLIGEN din tur!!! Hihihi!

tack för filtbeskrivningen. Sånt där är grekiska för ohändiga Vickan men Vickans mamma fattar säkert!!!
  • Fru E

Oupsie-klart att säljaren vill ha så mycket som möjligt för sitt hus så än det vi inte hur vi gör......vet lite mer imorgon tror jag efter att ha pratat med mäklaren. Känns konstigt att vinna en budgivning för att sedan ge sig in i en ny. Om vårt bud ligger kvar finns risken att de andra bjuder över och då är vi körda, å andra sidan om vi tar bort det så är det fritt fram men då har vi iaf en chans att lägga ett lågt till, gahhhhhhh.
    Hur hade vi det med kristallkulorna!?! Skulle behöva en nu

Dags att klä på sig för middag hos kompisarna några hundra meter bort, gosiga lilla S på 4 månader kommer med så hon kan charma bort tankarna på BOM och hus!

• viktualia

hm... troligen bara jag som hänger här en lördagskväll vid den här tiden....

har just avnjutit en bättre middag med maken. drack 100% Blåbär till. Otroligt gott, men huuuuuuuuuu vad jag längtar efter rött vin...

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter