• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • Ore

Telis: Jag hade lätt använt täcke, kudde och lakan efter tvätt, men kastat madrassen. Oavsett om den var luktfri, man är tydligen ganska duktig på att jobba in gammal hud i madrassen...

Lappis: Bra att du sovit länge och laddar för rejält party. Hoppas tanten håller sig undan!

EA: Inte vara sån pessimist Tror att ert bud ligger kvar, inget nollställs...

• Tinga

Parnassia - oj, är ni inte trötta på granen för länge sen? Själv tycker jag att julen är roligare i december än i januari, så i trettonhelgen brukar granen åka ut här.

Lappis - låter som att du kommer att göra ett superjobb som toastmadame! Du har ju fixat en massa trevliga saker, och den där lådan med lappar låter som en riktigt kul idé. Hoppas nu att tanten fattar att hon ska hålla sig väck också. Trevlig kväll! Har du bestämt hur outfiten ska se ut nu, förresten? Kanske en bild till galleriet sen?

Cicci - apropå festkläder och galleriet - var är den utlovade bilden på din marsvinsklänning?

EA - det blir säkert ingen nystart på budgivningen, utan eventuella nya budgivare brukar få fortsätta från det högsta budet.

Tack för alla komplimanger för vårt vardagsrum! Vi är själva väldigt nöjda med resultatet. Man har ju en bild i huvudet av hur det ska bli, men säker på att det verkligen blir bra kan man ju inte vara förrän allting är på plats.

• Lapinette

Måste in och kika på ert vardagsrum i galleriet men jag tror inget annat än att det är smakfullt. Minns bilderna från er förra lya.

Kommer nog att lägga upp bilder på FB från festen. Brukar normalt aldrig lägga upp partybilder men jag tror att denna gång får bli ett undantag. Maken har laddat med den stora kameran. Tänkte sedan sno korten som gästerna får skriva och göra ett fotoalbum till brorsan i julklapp (ja, det är långt dit).

• Lapinette

Tinga - tavlan ni har i köket med svart ram ser precis ut som hemma i vårt kök ... fast vi har ett Stockholmsmotiv. Den här precis så där bakom bordet.

• Lapinette

Tinga - det blir korta klänningen med stora örhängen, superhöga svarta satinskor och en sidensjal. Måste dock köpa strumbyxor idag som matchar min lite brunare färg på armarna. Det blir nog bra. Sen själva toasteriet blir väldigt improviserat (me not like) men det är svårt att förbereda när man inte har fått alla uppgifter om festen etc.

• viktualia

Parnassia - min svärfar tar ut julgranen till kyndelsmässodagen.. dvs början av februari... varför vet jag inte...

Ego - strålande solsken ute och frenetisk verksamhet inne. Nu har jag förberett Trollets ankomst genom att fixa skötbordshörn i tvättstugan. Tvätt av Trollkläder pågår också. Inser dock att det krävs lite mer shopping innan det blir tillräckligt. Tre par strumpor känns lite lite... hur många omgångar kläder kan man egentligen behöva?! Tvätta är inget problem, men det ska ju vara smidigt också.

SÅ: Hur många laddningar kläder i stl 50/56 tror ni att man behöver?!?

• BrudSommar2006

Vickan, Astrid är svårrapad och kräks därmed ofta, vi kan få byta body flera gånger om dagen och härom natten arbetade vi oss igenom tre pyamasar. Strumpor är det ingen åtgång på alls, de blir ju inte smutsiga och byxor brukar hon kunna ha flera dagar i rad också.

• Telis

Tack för råd om madrass och täcken osv! Vi får se hur det känns efter vädring och tvätt.

Lappis, hoppas att festen blir jättejättelyckad ikväll och att du slipper bli bakfull!

Vi använder faktiskt inga kläder till Televinken överhuvudtaget utom när vi går ut, här hemma är han bara inlindad i filtar. Mao gör vi av med väldigt lite kläder.

• Telis

Fast desto fler filtar kanske jag ska säga.

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter