• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • Telis

Vickan, fast i använda grejer så har kanske lite av färger och gifter och sånt som finns i nytt tvättats bort och det var riktigt fina och dyra saker, som tex Lexington-lakan. Alltihop kändes fräscht också. Jag tvättar det iaf så får vi se hur det känns sen. Det är nog mest madrassen jag är skeptisk till, man vet ju inte vad det är för en kiss- och kräksmänniska som har haft den.

• snaily

Synd att Peter Wahlbeck åker ur Let's dance, fanns väl sämre par att skicka "hem"!? (Kände ett trängande behov att också "skvallra" lite om tv-program )

• snaily

Telis
    Det är väl ett litet barn som använt grejerna? De kissar väl ALDRIG på sig, inte kräks heller!

• viktualia

Telis - hade det varit nån bekants unge som hade använt det hade jag bara tvättat det. Men som du säger.. madrassen känns väl som den lurigaste frågan...

• snaily

Nehej, nu ger jag mig för idag och klappar mig själv på axeln för att ha åstadkommit en ansenlig summa inlägg idag!

Ska göra trötta maken sällskap i sängen, under dubbeltäcket. På tal om fisar förresten så har vi ju en liten Korv som gärna bidrar med tysta men oerhört illaluktande gaser - gärna när han krupit upp i sängen med bakdelen mot ens ansikte!

Godnatt på er!

• fru AM

Telis: vädra madrassen ett dygn eller så - sedan stick ner näsan riktigt djupt i den. Luktar den skumt på något vis: SLÄNG. Är det en IKEA-säng så kostar en ny madrass inte så mycket (men IKEA och andra spjälsängstillverkare har olika mått så MÄT innan köp).

De flesta har väl ändå plastad frottè eller annat madrasskydd så SÅ äcklig borde väl inte madrassen vara. Täcke, kudde och lakan skulle jag definitivt använda efter tvätt.
    Hektor har två spjälsängskuddar ni kan få annars. Den ena köpte jag sent och han använde den ca 2 dagar innan det var dags för vuxenkudde (för huvudets skull) så den är superfräsch (inte ett enda dreggel på den ens). Kanske känns bättre med ett känt barn än ett okänt?

• passionsblomman

Telis, jag håller fullständigt med AM.

Jag ärvde förresten typ rubbet och har aldrig tvekat att använda. Fast som sagt, lukta på madrassen skulle jag göra.

• Lapinette

Ahhh så det var Wahlbäck som åkte ut. Tittar aldrig på utröstningen utan istället avverkade vi 4 avsnitt av Entourage. Åhhh... vad jag gillar de grabbarna (speciellt Aris)!

• Lapinette

Så hur många dagar hade vi på oss att komma över 10 000?

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter