• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • Tinga

Usch, jag hoppas att jag inte grusar några förväntningar. Vad förväntar du dig egentligen, förresten, Nenne?

• Fru E

Nenne-jo klart att de vill ha så mycket som möjligt men hänger upp mig på att mäklaren sa att hon skulle ställa in visningen om budgivningen gick igång......

Tinga-kanske bubblorna som får dig vimsig

Nu är muffinsen i ugnen

• nennesjuttioåtta

Tinga
    nej, nej inte ångest! Sooolen i magen, jag tror ni har skitsnyggt hemma, du har bra smak!

Snaily
    Oh exakt ett år och 13 dagar.

• Fru E

Hmmmm så om vi köper hus nu så plussar inte vi förrän i augusti

• Tinga

Snaily - vad skönt att det redan vänt litegrann för dig, så att inte allt är nattsvart längre. Det är ju bra att det faktiskt finns något ytterligare vapen att ta till (ICSI).

• viktualia

och jag ska byta dator och ta med mig viktiga snacks... för nu ska det glos på tv... medan maken just tog BILEN till bion... 10 min promenadväg bort... ehum.... 4 minus och inget annat krångel.. jaja.. vi är hopplösa bilister...

• nennesjuttioåtta

Tinga
    visst har ni ett superellips-bord? Tada, ett inrednignsmagasins-hem! har du piffat nu då?

• snaily

Nenne
    Enligt den teorin spår vi alltså att jag plussar den 3 maj!

• Tinga

EA&MJ skrev 2010-01-22 19:48:06 följande:

Nu är muffinsen i ugnen
    Då är det bara bullen som fattas...
  • nennesjuttioåtta

EA
    nänä, det är en högst ovetenskaplig metod och hus har ingen inverkan alls i kalkylen. No worries!

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter