• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • Tinga

Nenne - jo, det är klart; om man menar Lammhults-Svensson så blir det ju dyrt.

• nennesjuttioåtta

just nancyverkar vara väldigt snorframkallande iaf på dem som är allergiska bland våra vänner. Och oftast om hon är uppe i dem, inte av att vara här bara.

• Fru E

Dags att rota och se vad som finns för gott i barskåpet

• viktualia
    snaily skrev 2010-01-22 19:52:40 följande:
    VickanMiljöbovar där!
    japp och hur SJUUUUUUKT otippat är inte det.. gaaaaaaaaaaa fortfarande upprörd/chockad...
  • viktualia

EA&MJ skrev 2010-01-22 20:08:07 följande:

Dags att rota och se vad som finns för gott i barskåpet
    ta en sup åt mig också!!!!!

själv slår jag just nu runt på ekologisk hallon- och blåbärsdryck...
  • Parnassia

Jag festar på hallonsoda och måste dessutom få berömma mig själv och säga att jag tog Sala på 10 p!

Nu skavlan och påläggning i pannan, fast i omvänd ordning.

• Lapinette

Skavlan är så bra men jag vill ju försökas se Let's dance. Har missat det hittills och just nu är jag så jäkla okoncentrerad. Far omkring och fixar lite grejer här och där.

• snaily

Neeeej, inte prata På spåret i tråden förrän jag har sett det på söndag kväll! Kollar Let's dance nu och ska se Skavlan sen på SVT play, och På spåret går i repris på söndagkvällar. Men ok, du är förlåten för den här gången Parnassia!

• viktualia

tittar lite lagom slött på skavlan.. surar över att det inte är särskilt bekvämt att sitta i soffan... eller ska jag kanske säga att jag ser framemot när det blir bekvämt att sitta i soffan igen?!?

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter