• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • nennesjuttioåtta

EA
    jo fast hade du sålt så hade nog du velat bestämma det själv om ni var nöjda eller inte. håller tummarna!

• viktualia
    nennesjuttioåtta skrev 2010-01-22 19:37:43 följande:
    Vickan, eller någon annan händig, vad ska man ta om det står i receptet att det ska vara vitt vin som man itne har, och som det står att man kan ta citron istället för, som man inte HELLER har...? Ja vad gör man då? Fast det borde ju funka utan men det borde tappa lite syra tycker jag.
    svåris.. jag skulle nog krydda med övriga viktigheter och sen smaka av... vinäger är FÖR surt skulle jag gissa på...
  • Tinga

Så där ja, nu har jag mailat bilder från vårt kök och vardagsrum till Telis, för publicering i galleriet. *vill ha beröm för Muggles nu när jag äntligen fått tummen ur* Ni får ursäkta kvaliteten på bilderna, men så är jag långt ifrån någon proffsfotograf.

• nennesjuttioåtta

oooh spännande Tinga, jag har väldigt höga förväntningar, ska du veta!

• Tinga

Menade förstås att jag vill ha beröm FRÅN Muggles. Man kan tydligen bli vimsig fastän man bara druckit mineralvatten till middagen.

• nennesjuttioåtta

tack Vickan, jag gör nog så. Nu är det snart klart så det får bli som det blir.

• Tinga
    nennesjuttioåtta skrev 2010-01-22 19:45:30 följande:
    Ångest!
  • snaily

Nenne
    Det blir ju liite längre till vårt nästa IVF-försök så det stämmer inte till vetenskapliga 100%... kan vi inte räkna på djurets ålder istället? Exakt HUR GAMMAL var Nancy när du plussade?

• snaily

nennesjuttioåtta skrev 2010-01-22 19:45:30 följande:

Jag med!
  • nennesjuttioåtta

oj vad fort den här timmen gick! Nu är det TV-tajm och maaaaat!

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter