• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • Telis
    snaily skrev 2010-01-22 13:29:15 följande:
    Hur mycket pengar blev ni tvungna att sticka till henne nu då??
    Ja, det blev lite dyrt förstås, men äsch, det får Televinken betala tillbaka med barnbidraget.

Idag har han fått sitt personnummer. Nu finns han på riktigt!

Tinga, jag tror att det var du som frågade, jodå vi har hyrt en elektrisk pump, jag skulle aldrig orka annars. Nu kan jag iaf läsa ikapp och skriva med en hand i tråden samtidigt.
  • Telis

Ja, nu är det fritt fram att tjyvkika in hos Tinga!

• Telis

Idag har vi varit och köpt en spjälsäng på Blocketannons. Det följde med madrass, spjälskydd, täcke och kudde osv, skulle ni använda det (efter tvätt) eller skulle ni köpa nytt?

• snaily

Wohooo, personnummer, coolt! Blev det några snygga fyra sista siffror? Är det så att de kan få lite vad som helst nu för tiden och inte som när vi föddes, att det berodde på var någonstans i landet man föddes?

• snaily

Telis
    Miljövänliga snigeln säger använd! Väldigt skeptisk till att majoriteten håller med

• Telis

Hahahaha, jösses vad jag garvade åt efternmiddagens mökdiskussion. Stackars, stackars P! nenne, ska du verkligen ha både lök och fänkål i soppan?!

• snaily

Om det inte ser jättesunkigt ut förstås, i så fall släng...

• viktualia
    Telis skrev 2010-01-22 22:29:25 följande:
    Idag har vi varit och köpt en spjälsäng på Blocketannons. Det följde med madrass, spjälskydd, täcke och kudde osv, skulle ni använda det (efter tvätt) eller skulle ni köpa nytt?
    Hm... svår fråga... vi shoppade motsvarande samling pinaler på IKEA... det var ju en rätt begränsad investering... kanske skulle jag köpa nytt och spara de använda till "nödlägen"..
  • Telis

Det blev inte så snygga siffror som 100113-1001 eller så men åtminstone så att en sifferidiot som jag kan komma ihåg dom. Och ja, det stämmer att man inte längre kan se på siffrorna var man är född.

Jag är också inne på att behålla grejerna, om man bor på hotell eller sover över hos kompisar så får man ju inte nya grejer så det borde ju inte spela någon roll?

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter