• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • Liten med Mindre

Snaily - beställ pizza med grönsaker och bara fetaost till maken - utan vanliga osten. Då blir det inte så illa för hälsofreaket...

Middag på italienska Capri Due - 15 år sen eller nåt jag var där. Hoppas kompisen inte bangar nu då, de ska åka från Linköping ungefär nu.

• snaily

Liten
    Italiensk restaurang låter inte fel, byter gärna min pizza mot det!
    Maken är sån att när han väl äter hämtpizza (vilket inte är ofta) beställer han gärna nån vrålflottig variant, konstigt nog. Det är nog mest det faktum att det inte är hemlagat som stör.

Undrar om man kan övertala maken att gå på traktens gourmetkrog i morgon kväll...

• snaily

viktualia skrev 2010-01-22 16:43:45 följande:

nejjeeee jag är kvar här! ska inte rymma nånstans.. fniss!
    Vad bra!
  • Parnassia

Nu blev inläggstakten för låg tycker jag...

• nennesjuttioåtta

då får vi väl göra något åt det då, parnassia!

• nennesjuttioåtta

Snaily
    inte ska du behöva hänga här själv hela helgen!

mmmm köpte baguette på det nyöppnade surdegsbageriet. Jummie!!!! Något att klaga på är väl att de inte har påsar och jag som köte en baguette och ett bondbröd satt med två osande papperspåsar, som precis räckte om bröden, krampaktigt i famnen på bussen. Men jag tror de andra resenärerna var lite avundsjuka för det doftande ljuvligt och jag tror allas magar kurrade i kanon.

RRR RÖÖÖ OORRRRR RR RUUUUU URR URRR BÖÖÖIIIIIII UUUUUUU

• nennesjuttioåtta

kan ni föreställa er något så vackert?

Men just nu är bröddoften utbytt mot odör. Jag måste gå härifrån ett tag.

• nennesjuttioåtta

Nåväl, nu ska jag väl försöka uppehålla mig så gott det går i köket för att laga mat medan mannen flåsar runt i spåret. Han tar verkligen vasastafetten på alllvar, igår sa han att han skulle lsuta dricka fram till dess, men sen kom han på att det passar ju så bra med vin till tapas så det får bli ett undantag redan i morgn.

• nennesjuttioåtta

Shit, snart är det 1000 sidor också! Ska jag knäcka dessa rekord alldeles själv? Är det någon som har fört statistik över trådarnas high-score?

Jädrar, nu kom jag åt en knapp som gjorde all text jättestor. Jävla PC....

• nennesjuttioåtta

hmmm försökte gå bakåt via TS-länkarna men det tog stopp ganska omgående. Vad är rekordet? Finns det någon av moderatorerna som har koll på sånt? Jag vet att ni hänger här som smygläsare ALLIHOPA! MOAAAHAHAHAHAH! hahaha, tro inte att det hjälper att ni stängde av skärmen, jag ser er nog!

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter