• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • Lapinette

AM - nej, men hon har känt sig "tom" i ganska så många år. Trodde att allt skulle kännas bättre när hon hade fått hela kittet. Barnen, det perfekta huset etc. Hon och makens relation har varit som bror/syster i flera år. Ingen närhet alls och det har hon klagat på och sagt åt honom men han har inte gjort något åt situationen. Och så vips en dag står den där lovern där och överöser henne med ömhet, närhet, ömma ord och hon faller som en fura.

• MSW

Idag har A "ledigt" från inskolningen då inskolande fröken var ledig! Så vi är hemma och myser idag! Och det är nog inte helt fel, för det verkar som att han fått testa dagisbacillerna redan.. Han är snorig och hostig igen, så det är nog bra att han fick lite extra lång helg!

• Fru E

Nenne-det är bara att fortsätta äta vad du vill så har du snart en medicinboll

Så maken vet om att hon har en annan vid sidan om!?! Huu vilken mardröm!

• Fru E

AM-det är ALLDELES för tyst just nu gahhhhhhhhhh!

• Fru E

Inte för att jag vet HUR jag ska tolka det heller vilket gör det ännu värre!

• fru AM

JAg kan inte sluta fråga: lovern är väl singel?

Lapinette skrev 2010-01-22 09:36:39 följande:
    AM - nej, men hon har känt sig "tom" i ganska så många år. Trodde att allt skulle kännas bättre när hon hade fått hela kittet. Barnen, det perfekta huset etc. Hon och makens relation har varit som bror/syster i flera år. Ingen närhet alls och det har hon klagat på och sagt åt honom men han har inte gjort något åt situationen. Och så vips en dag står den där lovern där och överöser henne med ömhet, närhet, ömma ord och hon faller som en fura.
  • MSW

EA: Usch så spännande! Hoppas att budgivningen är "klar" nu så att ni får det!

• fru AM

Tycker det lutar åt att ni borde börja ta in offerter på ommålning av ert nyyyya huuus!

EA&MJ skrev 2010-01-22 09:39:55 följande:

Inte för att jag vet HUR jag ska tolka det heller vilket gör det ännu värre!
  • fru AM

Kom ihåg att be målarna spara nalle puh-bården bara!

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter