• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • Lapinette

MSW - jag lyssnar och försöker få henne att ta ett beslut men jag tänker inte svara på eller bedöma/jämföra hennes lover med hennes make. No way!

AM - det tar båda hand om barnen men när hon är iväg och träffar lovern så är det hennes man. Han roar sig inte alls utan går hemma och väntar på att hon ska ta sitt förnuft till fånga. De har varit tillsammans sedan de var 16 år och för honom finns ingen annan.

• nennesjuttioåtta

MSW
    Fast jag spyr ju inte och äter som en häst för jag är så himla hungrig så något borde ju rimligtvis fastna här med! Men 6 kg låter ju inte mycket alls... Iofs min mamma gick inte upp så mycket heller med min storasyster, de trodde knappt på BB att hon var där för att bli igångsatt då hon gick långt över tiden för hon hade så liten mage. Hon mådde heller aldrig illa under sina graviditeter... Scheisse, jag vill ju ha en medicinboll!

Lappis
    Alltså, vet hennes man om allting, eller? Stackars krake.

• nennesjuttioåtta

usch, vilken hemsk familjehistoria ändå. Hoppas hennes man hittar någon han kan byta till så slipper hon ta något beslut alls.

• fru AM
    Lapinette skrev 2010-01-22 09:28:28 följande:
    MSW - jag lyssnar och försöker få henne att ta ett beslut men jag tänker inte svara på eller bedöma/jämföra hennes lover med hennes make. No way!AM - det tar båda hand om barnen men när hon är iväg och träffar lovern så är det hennes man. Han roar sig inte alls utan går hemma och väntar på att hon ska ta sitt förnuft till fånga. De har varit tillsammans sedan de var 16 år och för honom finns ingen annan.
    Oh herregud vilken mardröm - för hela familjen.
  • Lapinette

AM - även hennes familj står på hennes makes sida och kör strutsmetoden. Hennes syrra verkar dock vettig och kommunikationsbar men i övrigt så är det ju svårt när man har levt så länge tillsammans att hitta neutrala personer. Tror därför hon vill träffa mig. Jag är inte så intrasslad och vi har haft en ganska ytlig och tillfälliga kontakter genom åren. Har dock kännt varandra sedan 20 år tillbaka, från och till.

För att krångla till det ytterligare så jobbar hennes lover på samma jobb så de måste smyga eller så är risken att någon av de får sparken.

• Lapinette

nenne - enjoy att du mår bra och slipper kulan.

• MSW

Ego: Nej, jag tror inte att det finns någon chans att det återgår till normalt (med tanke på hur sjukdomen/symptomen varit tidigare).. Däremot så åker det lite upp och ner på "normala"/friska människor också, och jag tror att det runt jul var nere ännu lägre än nu, för då fick jag typ tio blåmärken på benen på en gång! Årstiderna i sig påverkar inte (vad jag vet) däremot så sjunker värdet om man har infektion (fast inte så mycket som det sjunkit nu).. Det gäller också oavsett om man är frisk eller sjuk (och med eller utan mjälte).. Så har jag fattat det iaf!

• fru AM

LAppis: en sista fråga bara: var hon snurrig och på väg att sticka redan innan hon träffade lovern?

• Parnassia

God morgon allihop!

Nenne, Du kommer få stor mage, så stor att du kommer önska att du inte önskade medicinboll!

Dagens fika ihop med mammakompisarna blir :www.arla.se/Default____17653.aspx
    Glutenfritt och bra!

• MSW

Nenne: Jag tyckte att jag inte hade särskilt stor mage alls (ens precis vid förlossningen) och tyckte att det var lite tråkigt att det knappt syntes lixom.. Sen ett tag efter han hade kommit ut tittade jag på den sista magbilden och magen var juh helt ENORM! SÅ stor upplevde jag aldrig att den var!

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter