• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • nennesjuttioåtta

FREEEDAAAG!!!
    Wohooo!

PB
    Åååh, du skulle passa utmärkt som jourhem/fosterförälder!!!

Vickan
    men hallå, så effektiv kan du inte vara så att det inte är någon idé att göra någonting alls. Laga mat/baka tar ju ändå någon dag i anspråk om du ska fylla en frys. Jag är också jävligt effektiv men jästid, koktid och annat kan man ju inte forcera hur gärna man än vill ibland. Du får ju massor av tips här och även om det bara tar en kvart så kanske du inte orkar göra så många effektiva kvartar varje dag?
    Du kan, förutom organisera garderober och laga mat även städa, läsa böcker, sticka, lägga pussel, isolera vinden, snickra en lekstuga, yoga, sova länge, mangla lakan med kavel...
    Jag har förstått att du inte vill sluta jobba men du måste ju göra det åtminstone medan du föder. Vad är bäst för Trollet?

• nennesjuttioåtta

EA
    hoppas de satte ert bud i halsen! Fredag är en bra dag för husköp!

• Fru E

Vickan-säger som Nenne! Just nu hade jag gett mycket för att vara hemma ett par veckor istället för att jobba så man hinner ikapp med det man vill göra men inte hinner

• fru AM

Fredag!

Idag blir det nog HUS för EA!

Hej förresten!

• Fru E

AM-nej nej säg inte så då blir jag ÄNNU mer nervös dvs om det är möjligt!

• Lapinette

En trött kanin tittar in "hej, what's up!?". Hur går det EA är det flera som budar?

• nennesjuttioåtta

hej lapinette, har du förfestat?

• Lapinette

Om du menade gårdagskvällens vin som en förfest till lördagen ... svar ja. Om du menar att jag har börjat sniffa på korken idag inför fredags skumpan ... svar nej. Är sååååå trött!!! Min väninna igår drack vin som det vore vatten ... är ju van att vara värst men jöösssesss säger jag bara. Kunde inte alls klara av att hålla samma tempo som henne.

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter