• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • MSW

Vickan: Finns det inget du känner att du inte har tid för nu med all pendling och så? Isf borde du juh kunna få tid till det om du slutar jobba?

• MSW

Ego: Fick provsvaren idag, och jag kan säga att nyårslöftet sket sig! Värdet hade sjunkit rejält! Men ligger fortfarande bättre än innan operationen! SKa fortsätta ta prov en gång i månaden, och förhoppningen är att det ändå ska stanna högre än innan operationen! Känns inte jättebra, men har nog lite redan brutit ihop och kommit igen, på sätt och vis var jag mer beredd på det nu än vid förra provet tror jag!

• MSW

Håller det sig bättre än innan op så är det egentligen inte mycket som märks i vardagen, men gissar att vid en ev förlossning vill de nog få upp värdet mer.. Tycker dock att det känns ganska dåligt att jag inte fått någon tid till doktorn, känns på något vis som det hade varit bra att komma dit och få vädra lite funderingar..

• MSW

Nahe, nu ska jag nog krypa ner i soffan hos maken! Har sovit borta i natt så det ska bli mysigt att få vara lite nära! (Jag är nog världens mest hemmakära, eller familjekära iaf)

!

• MSW

Förresten! Mugglan!! Grattis till den gladagubben!!!

Godnatt! Sovgott!

• Ore

Vickan: Man kan ju också tänka sig litet mer stillasittande aktiviteter. Jag kom aldrig så långt som att organisera fotona, göra fotobok av våra bröllopsbilder och sådana grejer, det fanns annars med som tänkbar sysselsättning

• viktualia
    MSW skrev 2010-01-21 21:03:26 följande:
    Vickan: Finns det inget du känner att du inte har tid för nu med all pendling och så? Isf borde du juh kunna få tid till det om du slutar jobba?
    hm.. inga projekt som är anpassade efter "gå hemma och vänta på Trollets ankomst i februari"... våra renoveringsprojekt är för stora/kraftkrävande för mig redan nu... och så mycket annat jox har jag inte för mig...

(medans jag sitter här och babblar med er, har maken lagt golv i hela klädkammaren så här på kvällskvisten....)
  • start september

Vickan, tilläggas ska ju att jag tänkt vara hemma knappt tre veckor, sedan blev det tolv dagar över tiden också. Dessutom hade jag inarbetad övertid jag tog ut istället för föräldrardagar. Jag trodde mer på att hon skulle komma någon vecka för tidigt och jag kände mig inte redo innan jag boat lite hemma. Mitt tips är att du gör en lista på saker du vill hinna göra, både för trollet och för dig själv. Se vad det blir och planera sedan innan jobb resterande tiden fram till någpn vecka innnan BF? Kan du jobba ännu mer hemifrån och kanske kortare dagar så funkar det nog bra. Jag förstår absolut nackdelen med att det är låmgt till jobbstaden, social kontakt är jätteviktigt i sammanhanget, det är sant.

• start september

Cicci, jag är bara på dag 10 än så länge, men jag har ju noll koll på cykeln så jag började testa dag 5 och håller på tills gubben kommer. När jag blev gravid med MA:t måste ÄL varit tidig, annars fattar jag inte hur det gått till. Vi hade sex en gång på en månad och det var typ dagen efter tanten slutat.

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter