• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • Parnassia

Vill hjälpa till att nå 10000 så jag kör ett par inlägg till.

• Parnassia

Vad är det som gäller på TV ikväll? Är gräsänka och har precis nattat arvtagerskan och ids inte resa mig upp och hämta tidningen med tv-programmet.

• Parnassia

Vill också gärna få tips på roliga sidor att surfa på.
    Vad gör ni på nätet mer än att hänga här, på FB och göra "nyttiga" saker?

Jag följer några bloggar, men de är samlade på Bloglovin, så det går ju snabbt att kolla av dem.
    Vill hitta nåt nytt kul!

• Parnassia

AHA! Jag kom på att tv-programmet finns på nätet! *nöjd*

• viktualia

Parnassia - det är bra att du säger åt mig!!! Och du har helt rätt i att risken med att jobba för länge är att inte kunna avsluta snyggt och bra utan snurra till det...

Och min plan är ju att gå hem 12 dagar före bf... som den vilda lirare jag är...

Och japp... till helgen ska BB-väskan packas och det mesta är redan fixat. Nu väntar vi mest på leverans av vagn och bilbabystol...

Och antalet dagar... det kanske löser sig... hmm... målet är dock att Trollet ska börja dagis vid höstterminsstarten 2011. Men vi får väl se hur det går med deltidsjobb/föräldrarledighet så länge.

• Parnassia

Kom på en sak Vickan! Du kommer ju förhoppningsvis få mammakompisar!

Jag var tveksam till de i min grupp och trodde inte att det skulle blir nåt av oss, vi var dessutom bara 5... Men tre av oss, ibland 4, hänger fortfarande ihop! Det kan bli bra mao!
    Ge dig inte i första taget, det tog ett bra tag innan vi fann varann, det är ju lite lustigt att fösas ihop så där, men vi var väl lika desperata allihop så vi tvingade oss själva att ses.

Imorrn ska vi träffas här vi 3, det var längesen.
    En av dem är "gluten", några bra tips på fika?

• viktualia

Parnassia igen - kan tänka mig dig morrandes efter spel.. fniss fniss.... *morrar tillbaka*

• Parnassia

Jag hoppas du inte tycker jag lät "arg", det var inte min mening, men ser på texten jag skrev nu att det kanske kan tolkas så.

E är ju född i april och började dagis aug året därpå, så det går ju absolut. Men det handlar ju förstås oxå om hur få dagar per veckan man är beredd att ta. Vi tog inte många och har således även ett hyfsat gäng kvar...
    Tänk på att efter ettårsdagen "måste" man ta fem dagar per vecka om man vill behålla sin SGI. *tips*
    KRAM!

• Parnassia

Sliter mig en stund för att se om årets Antikrunda är något att ha!

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter