• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • passionsblomman

Hahahaha!

Åh min mage!

nennesjuttioåtta skrev 2010-01-21 17:05:20 följande:
    nej vänta, måste bara berätta om en gång när vi spelade Pictionary, mitt favoritspel (hittills har jag haft tur med mina medspelare OCH orden). Vi var flera stycken och alla lagen skulle rita samma sak. Enarmad bandit. rita rita rita gissningar på låda, bensinautomat, allt möjligt fyrkantigt med blinkande lampor och allt och ena gruppen började snegla på oss andra vad fan vi höll på med. Sen gissade någon på enarmad bandit och då sa h'n som ritade för det laget där förvirringen var total, jahaaa en SÅN. hon hade ritat en bandit med bara en arm....
  • passionsblomman

Nenne, vad gäller monopolet hamnade vi småningom snarare på nivån :

-Bygger du det där hotellet där nu så slår jag till dig!
    -Men så kan du ju inte säga!
    -Kan jag visst.
    följt av
    -AAAAJ du kan ju inte SLÅ TILL mig för att jag bygger hotell!
    -*ger onda ögat*

Fast vi hade ganska roligt de flesta gångerna.

• passionsblomman

Det var inte ett så vist beslut att se den där dokumentären förresten.
    Jag måste gå och handla för att kunna fixa middagen...

..och det känns ju halvkul när man just gråtit ett badlakan genomvått typ. Och alltså ser ut därefter.

Varför kan man inte gråta sådär hjärtskärande vackert om de gör på film? Utan snor och svullna ögon eller rödmosigt ansikte?

• viktualia

ang spel - Maken fick alfapet i julklapp. men eftersom jag blir så ROSENRASANDE över att han ALLTID vinner så får spelet stå kvar hos sväronen. Det är liksom ingen idé att ha det hos oss.. jag blir arg bara av att se det....

• viktualia

kladdkaka - idag har jag bjudit på kladdkakemuffins på jobbet. Sjukt goda och enkla att göra.

Kladdkakemuffins
    15-20 st.
    ugn 225 grader

2 ägg
    3 dl socker
    1,5 dl vetemjöl
    2 tsk vaniljsocker
    4 msk kakao
    1 krm salt
    100g smör

Vispa ägg och socker vitt. Blanda de torra ingredienserna och blanda sedan ner detta i smeten. Tillsätt smöret smält sist.
    Klicka i muffinsformar, halvfulla. Grädda ca 8 min i ugnen.

• viktualia

Vickans egonojjande del 255:

Är det någon av er som har jobbat in i det sista? *nyfiken*

Saker att göra hemma... hm... ärligt: om jag ska gå hemma en hel månad så kommer 90% av tiden tillbringas vid datorn. Jag lovar! Visst kan jag fylla frysen med lite mat och pyssla lite, men ärligt talat skulle det gå otroligt fort. Och jag börjar grubbla över om jag verkligen vill "spilla" en månad föräldrarledighet på att traska runt hemma? (en månad = det är en månad mellan datumet som jag nu sagt att jag ska jobba till och till vad jag gissar är sista dagen före igångsättning, dvs värsta fallet...)

- alla dessa frågor givetvis under förutsättning att jag är lika pigg som nu.

september - intressant om din tid hemma. problemet i min värld är ju att luncha med kollegorna innebär en förflyttning på 7 mil enkel resa... här i hålan känner jag inte många, vilket gör att den enda jag skulle träffa under den här tiden skulle vara maken... hög risk för isolering...

... i och för sig har en kompis erbjudit sig att komma hit och hänga lite.. hon har nyss fått nr 2 och kan nog tänka sig en utflykt på några nätter. och min tokiga lillebror kan ev bli inneboende här ett tag också.

• Parnassia

Vickan! Receptet är kopierat!

Och vad det gäller datum för hemgång från jobbet... Att gå hem 2 v före utsatt BF tycker jag _inte_ är tidigt. Du vet ju inte när Trollet kommer och någon dag behöver du väl hemma? (BF datumet är ju ett godtyckligt datum som har ett "fel" på +/- 2 v) Eller har du koll på alla grejer till trollet? Har redan du bäddat, lagt fram grejer och kläder, handlat sådant du och ni kommer behöva, lagat lite mat o liknande saker? Sådant gjorde jag den sista tiden och det var underbart (jag längtar redan nu efter att få göra det igen), men det är ju å andra sidan jag.
    Jag tror också att, som sagts tidigare, det är bra att hinna landa hemma och släppa jobbet och inte ha det snurrandes i huvudet längre. Det vore ju inte bra om du inte hann avsluta allt på jobbet utan att när du är klar på BB blir tvungen att ta tag i jobbsaker igen eller nåt, om du fattar vad jag menar.

Och vad gäller föräldradagar, det kan ju inte jag säga om det är spilld till. Men jag tycker iaf att de räcker länge ändå, och du ska ju inte vara hemma så jättelänge som det är planerat just nu väl, så du kommer ju ha gott om dagar?

• Parnassia

Underbara inlägg om alfapet, pictionary och monopol!

Jag har full förståelse för alla edra beteenden och hade förmodligen betett mig ungefär likadant själv. Jag är en KASS förlorare, speciellt om jag är i lag med folk som inte engagerar sig lika hårt som jag. *morr*

TP och liknande spel älskar jag, men får sällan spela, eftersom jag omges av folk som inte uppskattar det lika mycket.

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter