• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • Ore

Parnassia: Jag har iaf ätit Brie-ost när jag ammat

Hmm... Har i princip glömt allt jag skulle kommentera...

EA: Kul med bröllopstårtebeställning!

Snaily: KRAM igen. Skönt att du pratat med kollegan, det är tungt att bära så mycket besvikelse och försöka låtsas som ingenting...

• MSW

Telis: Så jobbigt att det inte funkar med amningen, men hoppas att hon fortsätter vara mer vaken nu när han väl börjat!
    Har inga tips som ingen annan redan sagt!

• MSW

Känner också att, shit vad lite jag kommer ihåg från när A var riktigt liten! Men kom på nu när jag läste ikapp att vi också hade lite problem med att han inte var så alert vid matningarna i början.. Men det fixade sig nog innan han blev en vecka... Han blev juh också extra matad med ersättning i början eftersom han var på neo, och de tyckte att han hade tillräckligt besvärligt i vilket fall..

• MSW

OM ni undrar vad jag håller på med så tänkte jag försöka bidra till att nå till 10000..

• MSW

Ea: Just det, häftigt med tårtbeställningen!! Det blir säkert bra, men förstår att det känns riktigt nervöst!

• viktualia

Ore - jag varken kan eller vill sy.. och organisera garderober.. ha ha ha.. det kanske man borde... vi borde nämligen flytta ut en byrå ur sovrummet för att ställa spjälsängen där. Men den rockaden kan jag inte göra ensam plus att den gissningsvis tar 15 min i anspråk...

... fördelen med att bo i ett hus med många garderober och lite folk.. hihihi...

.. och som sagt.. matlagande.. visst, men jag brukar vara så illa effektiv att det liksom inte tar nån större stund..

HIMLA bra med era olika infallsvinklar på mitt nojjande!! TACK för att ni finns!

• passionsblomman

Just det! Jag kände iofs exakt likadant när jag läste den gräsliga artikeln om de stackars inlåsta och misshandlade barnen i Bromma.

Man vill bara rädda dem!

Apropå min man och kommunikation så är det ju så-när han väl faktiskt delar saker med mig så ÄR vi ju oftast på samma sida med saker och så. han bara BEGRIPER inte att han inte kan bara gå där och ha allt han funderar inom sig och att jag behöver honom.

Jag förklarade igår att jag ser det som att istället för att två personer bär varsin svintung kasse så delar man upp bådas börda mellan sig och så får man bära jämntungt i två kassar istället. Det är liksom inte så att man belastar den andre för att man berättar hur man har det. inte om man båda delar.

Han fattade ju det men han är fortfarande verkligen inte alls bra på att praktisera det.

MSW skrev 2010-01-21 20:50:11 följande:
    Och ingen som kan prata med en/trösta en/kittla på lilla magen osv osv och allt är bara kaos..
  • MSW

Telis: Vilket namn är det ni funderar på? KAnske har du redan sagt, men vill du inte outa det i tråden så inboxa gärna! A's namn framkom genom att vi började på A och rabblade alla pojknamn vi kunde komma på, sen fortsatte vi med B och C osv.. Sen fastnade vi juh för ett på A, men vi (mest jag) behövde känna på det ett par dagar innan vi gjorde det offentligt..

• MSW

PB: Ja, visst känner man likadant med alla barn man hör talas om som far illa!

Det är nog tur att du och maken har dig som jag tycker verkar vara väldigt bra på att kommunicera! Annars hade det nog gått åt skogen! Sen blir det juh såklart skitjobbigt för dig att dra hela lasset hela tiden!

• FruCicci
    Parnassia skrev 2010-01-21 20:41:51 följande:
    Cicci, och andra, appropå ost.Får man äta ost när man ammar? Minns inte hur det var...Jag kom på idag att det kanske inte är säkert och fick då lite "panik", jag som är SÅÅÅÅ sugen.
    JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA det får du och du får dricka VIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIN med

hallååååå eller, jag har ätit ost i mängder - ävne när jag var gravid, vissa kokade jag upp till 60 grader andra mumsade jag mi mig utan problem

jag tog upp med läkaren när jag var där med Victor förra veckan, att Skorpan är röd under ögonen och frågade om det hade med min stora alkohol konsumtion under julen att göra, man drack ju i af 4 glas vin varje dag.... lätt, men ha gjorde väldigt klar för mig att det inte hade med dét att göra och att man minsann kunde dricka en hel del ha ha ha skönt...

AM det är den där läkaren som inte är så social på mamamia, men nu gillade jag honom för första gången
Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter