• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • fru AM

Nenne: jag hade gått upp ca 3-4 kilo i v11 (de två senaste grav.) av totalt ca20 kilo per grav.

• Lapinette

Usch, borde inte skriva så här på internet om hennes liv *SKÄMS*.

• fru AM

Haha - ja riktigt så hade jag det inte ... men nästan

Lapinette skrev 2010-01-22 09:19:56 följande:
    Hon ska ju inte ta det då hon inte kan lämna sina barn här i Stockholm. Typiskt henne att söka det bara för att se om hon kunde få det ... och det kunde hon. Utåt sett har hon det perfekta livet med en chefsposition, make som även han har bra jobb, en dotter och en son, stor villa i Djursholm och så ser hon jäkligt bra ut. Och så har hon en rik lover på Östermalm som hon åker iväg på weekends med. Ja just det glömde säga att hon även har köpt en lägenhet på Östermalm där hon kan bo när hon känner för det.
  • Lapinette

AM - hade du din "lover" i två år samtidigt som din make visste om det? Hon kan omöjligt bestämma sig ... eller rättare sagt, hon har egentligen bestämt sig men kan omöjligt skilja sig för hon vill inte vara elak mot sin man som är världens snällaste.

• fru AM

Lappis: jag kan inte låta bli att undra vem som tar hand om barnen och hur hennes make ser till att roa sig ...?

• MSW

Nenne: Min syrra gick upp typ 6kg sin första graviditet, så gissar att hon inte kan ha gått upp mycket runt v11! Själv gick jag upp tre kg på en vecka eller nått efter jag plusat! Fast sen gick jag ner något kg när jag började kräkas och insåg att jag inte behövde äta för två.. (runt vecka 9-10)..

• fru AM

Nej - bara ett par månader medan "maken" visste om det. Sedan flyttade jag och fortsatte träffa lovern. Min "Lover" däremot velade i flera år ...

Lapinette skrev 2010-01-22 09:22:34 följande:
    AM - hade du din "lover" i två år samtidigt som din make visste om det? Hon kan omöjligt bestämma sig ... eller rättare sagt, hon har egentligen bestämt sig men kan omöjligt skilja sig för hon vill inte vara elak mot sin man som är världens snällaste.
  • MSW

Lappis: Fy vad jobbigt att ha det så! Fast kan på ngt sätt förstå tanken att hon inte vill vara elak.. Å andra sidan, hur schysst är det att hålla på så, det sårar juh också... Klokt av dig att försöka låta bli att tycka något i hennes kärklekstrassel!

• fru AM

Lappis: din väninna är nog också - av sentimentala och egoistiska skäl, samt för barnens skull - rädd för att klippa band med gemensamma vänner och makens familj ... Maken borde väl redan vara ganska ledsen vid det här laget ...

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter