• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • MSW

Ego igen: Apropå min praktik så struntar jag i att krångla med det denna gången (barnen kommer jag juh mer än gärna tillbaka till) sen nästa praktik ska vi göra inom något annat än skolans sfär, så då blir det juh nytt, och sen lägger jag ner mer energi på det till gången därpå! Då finns inte den skolan som jag valde området för kvar..

• Lapinette

EA - vad spännande!

AM - han har skiljt sig ... tror detta var bestämt och gjort innan det blev något mellan dem men han verkar inte ha berättat för alla för igår hette jag Camilla och var hans fru utifall någon från deras jobb skulle dyka upp där vi var.

• nennesjuttioåtta

Lappis
    oh ja, jag njuter varje dag!

EA
    Woaaaah, håller tummarna att mäklaren hör av sig snart med ett bra besked! *biter på naglarna*

MSW
    hur ofta ska du ta prover?

• nennesjuttioåtta

lappis igen
    jag skojade angående att maken skulle hitta en annan alltså. Men vilken mardröm för alla!

• fru AM

Vilken soppa! Jag vet vad jag skulle ge din kompis för råd om jag hade chansen ... har ju nästan suttit i den där sitsen ...

Lapinette skrev 2010-01-22 09:46:20 följande:
    EA - vad spännande!AM - han har skiljt sig ... tror detta var bestämt och gjort innan det blev något mellan dem men han verkar inte ha berättat för alla för igår hette jag Camilla och var hans fru utifall någon från deras jobb skulle dyka upp där vi var.
  • Fru E

AM-haha målarna kommer att bli vi själva fixar 3 rum OM vi flyttar in direkt och sedan lite pö om pö

• MSW
    nennesjuttioåtta skrev 2010-01-22 09:47:25 följande:
    Lappisoh ja, jag njuter varje dag! EAWoaaaah, håller tummarna att mäklaren hör av sig snart med ett bra besked! *biter på naglarna*MSWhur ofta ska du ta prover?
    Nenne: Bra att du njuter! En gång i månaden ska jag ta prov..
  • Fru E

Haha jag kan sälja nalle puh bården till högstbjudande, kanske tom den runda sängen kan följa med

AM-vilket råd hade du gett? *nyfiken*

• fru AM

EA&MJ skrev 2010-01-22 09:51:05 följande:

AM-vilket råd hade du gett? *nyfiken*
    Att tänka efter om hon kan tänka sig att leva skild från sin man (oavsett hans känslor) och UTAN lovern (hur kära de än är i dag så är det nog lite strul att vänta). Kan hon det så ska hon skilja sig omedelbart och visa sina barn att man kan förändra sitt liv om man inte står ut med tillvaron som den är. Ärlighet och öppenhet.
  • viktualia

Nenne - det dröjde ett bra tag innan jag började gå upp i vikt... först handlade det nog bara om onyttigheter för min del.. fniss

Lappis - vilken story runt din väninna.. och det var väl garanterat bara ett minimum av info... min reaktion blev mest.. "jag har det rätt bra i min småskaliga tillvaro i hålan"

Och jag tycker att AMs råd lät väl avvägt....

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter