• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • start september

PB, gårdagens DN hade två små bebisar från Haiti från framsidan och jag började gråta när jag såg dem. De trötta ögonen som sett så mycket och de spinkiga benen som stack ut ur en stor blöja. Jag tittade på min välnärda tjej med likadan blöja och tänkte att det finns ingen rättvisa. Den lilla peng jag skänkt är ju ingenting i sammanhanget.

• Ore

MSW: Tråkigt att värdet sjunkit mer. Ingen chans för återhämtning av sig självt?

• start september

PB förresten, jag har tänkt länge att jag skulle fråga dig om du är intresserad av att vara jourhem/familjehem? Jag tror, av det jag "lärt känna" av dig här att du skulle vara fantastisk som det.

Nu ska du få ett litet syskon först, men i en framtid tycker jag du/ni ska fundera på det.

• start september

MSW, låter inte bra med värdet. Undrar också om årstider och sådant påverkar? Har en släkting utan mjälte och han klarar sig bra.

• start september

Undrar just om jag ska våga se dokumentären? Jag är själv hemma ikväll (liten tjej är såklart här, men sover tack och lov).Ikväll läggning i rätt tid!

• viktualia

September - där sa du något KLOKT!! Passionsblomman! Jag håller helt med september. Och sånt engagemang skulle jag också kunna tänka mig att ägna mig åt i framtiden... frågan är bara hur jag ska få med maken på det tåget.. hmmm

• passionsblomman

TROR du?

Det känns hedrande måste jag säga!

Jag HAR faktiskt tänkt tanken, men brukar gabska snabbt vifta bort den med att jag nog inteär tillräckligt mycket av bull-och pysselmamma och har en massa temperament...

Och sedan har jag såklart funderat över hur en sådan sak skulle påverka ens egna brn naturligtvis. Det vore ju en rätt stor förändring. Men det är kanske något att fundera vidare på.

start september skrev 2010-01-21 21:33:48 följande:

PB förresten, jag har tänkt länge att jag skulle fråga dig om du är intresserad av att vara jourhem/familjehem? Jag tror, av det jag "lärt känna" av dig här att du skulle vara fantastisk som det. Nu ska du få ett litet syskon först, men i en framtid tycker jag du/ni ska fundera på det.
  • viktualia

passionsblomman - som sagt håller jag med september. Och jag som är uppväxt med en fostersyrra kan hälsa att hur biobarnen upplever det hela beror mycket på hur trygg relation man har till föräldrarna innan. för min del var det ytterst sällan något problem. men visst, nån dans på rosor var det verkligen inte... men inget jag vill ha ogjort!!

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter