• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • passionsblomman

HAHAHAHA! *asgarvar rakt ut*

Jag kan verkligen se detta framför mig!

Ochh för egen del kan jag meddela att jag och sambon tillbringade åtskilliga kvällar spelandes Monopol medan vi väntade på att förvärkar skulle bli riktiga värkar.
    han insåg snart att det var jävligt riskabelt att vinna för mycket då.

Jag som INTE är en dålig förlorare annars!

nennesjuttioåtta skrev 2010-01-21 16:06:41 följande:
    PBja eller hur, bara konsonanter ? vad är det för jävla rättvisa? Jag tyckte att jag gott kunde få 1000 poäng för TTTRNPCK. De vi spelade med vet inget (än), och därför kunde jag ju inte release the beast hur som helst heller. Och så satt P mittemot och studsade av återhållet skratt åt mig ? ÅT MIG, hur vågar han!? , just där och då fick jag en ingivelse att jag skulle döda honom men den ene är ambulanssjuksyrra och den andre är jurist så jag hade suttit pyrt till. Sen när P tog den enda vokal som fanns på brädet skrek jag rätt ut, sen skrattade jag väldigt ansträngt HARRHARRHARRHARRR samtidigt som jag försökte få ordning på den darrande läppen. hahahha, fy fan vad de tyckte jag var dålig förlorare.
  • nennesjuttioåtta

PB
    monopol, ooooh nej det kan jag inte spela. OK, jag är ganska dålig förlorare i vanliga fall också...

• Lapinette

Jag har inga problem att förlora fick ofta höra att jag såg gladare ut när jag kom tvåa än etta när jag tävlade. Så länge jag själv tycker att jag gjorde bra ifrån mig ... hej, vad mer kan man göra?

nenne - absolut ska ta det lugnt tills mitt uppdrag är slutfört ... kan börja kröka efter middagen .

• nennesjuttioåtta

PB
    men gav monopolspelandet resultat då?
    ?NEEEJ jag slog 5, nu hamnar jag på din jävla norrmalmstorg AAAAAAAAH *lägger sig över spelet*
    ?så ja ge mig pengarna nu
    ?NEEJ för helvete din jävla idiot AAAAAAAH PÅ RIKTIGT!!!

• nennesjuttioåtta

fortsättning på spelet:

? nä, sluta larva dig. Så där säger du bara för att du inte ska behöva ge mig 40 000.

• nennesjuttioåtta

piuuu piuuuuh pouuuuh piuuuuhhh

• nennesjuttioåtta

oki, jag tar pengarna från din sida då. Fan, du ser lite blek ut, hahahahahaha svider det i plånboken?? Nu är det ja, HAHAHAH kolla, CHANS MOOAHAHAH inkassera 3000 och gå vidare till Gå.

• nennesjuttioåtta

men... älskling... nu hinner vi ju inte spela klart. Och jag som var SÅ HÄR NÄRA att göra dig bankrutt. Typsikt dig!

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter