• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • nennesjuttioåtta

Telis
    Aha, ja det är klart, de kanske inte kan se kvaliteten som de kan göra med spermierna som iaf ska röra sig.
    Staffan for president!

• Telis

Ja, det låter jättekonstigt eftersom allt sett bra ut. Jag hoppas att dom lät bli att göra ICSI av någon anledning och att det "bara" var det som fattades!

• Oupsie

Har smygläst den senaste veckan och kommer inte ihåg allt som jag ville kommentera...

Telis, låter kämpigt med amningen. Hoppas att det blir bättre när televinken är vaken lite längre.

PB, mycket känslor. Trist attityd att blir bemött av. Kram!

EA, spännande med huset. Hoppas att det går bra.

Vet att det var mer att kommentera men jag måste gå nu. Ska försöka kika in senare idag.

Kram allihopa

• Lapinette

Yes, let's cross our fingers ... kanske är det skalet på äggen som är för hårt så ICSI is the shit! De gjorde ICSI första gången för oss men inte därefter ... och det jag fick höra av andra kunniga är att varför gjorde de ICSI då jag fick ut 11 ägg?

• nennesjuttioåtta

de gjorde ju ICSI först för oss för att de var lite loja, men andra gången gjorde de bara på hälften eftersom de var i kanonform då men de vågade inte riskera att låta alla 18 försöka befrukta sig själva och det var ju tur eftersom de var lite svårtflörtade, äggen.

• snaily

Läkaren har redan ringt.

Hon sa att de inte gjorde ICSI (som rutin) när spermierna ser helt normala ut, vilket de tydligen gjorde. Nästa gång ska de definitivt göra ICSI dock, om det blir någon nästa gång.

En del ägg var omogna, men inte alla, och det är normalt att det är så.

Hon sa att äggen och spermierna hade samarbetsproblem - det kanske var som vi skojade om igår, ägget hänger i ena änden av skålen och spermierna är blyga och simmar i andra änden och vågar inte ta kontakt (låter förresten PRECIS som min make det!).

Undrar om jag är ett sånt fall som lätt skulle bli gravid ihop med någon annan? *funderar över en otrohetsaffär* (SKOJAR bara!!)

Läkaren sa att det troligtvis bara är otur - men vi får väl se hur det går nästa gång... *skeptisk* Var hittar man den där adoptionskön någonstans?!?!?

Nu är det nässpray som gäller i en himla massa veckor till, och progesteronvaggisar i 10 dagar för att framkalla mens. Sen blodprov, sen sprutor, VUL och hela snurren igen...

Just det, det blir ingen debitering alls när det misslyckats så här.

• Fru E

Är det läkaren helt själv som bestämmer vad som ska göras vid ivf eller kan man "önska" sig ICSI, skrapa på äggskalet etc eller provar de sig fram?

Mäklaren har fortfarande inte ringt så antar att hon väntar in en annan tjej som var intresserad men som inte fått lånelöfte från sin bank än igår. Hade varit intressant att höra vad säljaren sa om budet......TÅLAMOD var det ja

• Fru E

Snaily-kanske skönt ändå att få lite svar på sina frågor även om det inte blir på alla
    Men om de såg att spermierna inte ville närma sig äggen kan man inte då göra ICSI eller måste man bestämma det redan innan man släpper samman dem kanske *hmmmm*

• fru AM

Åh, Snaily - låt tiden gå fort så det snart är dags för nästa försök. Med ICSI!
    Kanske behöver spermierna en drink eller två för att våga sig fram och bjuda upp?

• nennesjuttioåtta

Snaily
    men då låter det ju som de kommer prova ICSI nästa gång, jag har iaf känt det som att vi inte behöver (för en gångs skull) ligga steget före och säga åt dem vad vi vill att de ska göra. De vill ju lyckas de också!
    Skönt att ni ändå får börja direkt på ny kula, även om det kommer ta tid.

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter