• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • Telis

Ååååååh, snaily!!!! Gissa om jag vet hur det känns! Fy fan, vad jobbigt och orättvist och hemskt! Massa massa massa stora kramar!!!

• Telis

Ja, jag undrar som Lappis, gjorde dom ICSI på några?!

• fru AM

Snaily! Stora kramen!

Telis: låter som det håller på att greja sig för lillkillen nu!

Angående namn så hade vi ju tänkt Hektor längelänge och sen hade vi sån tur att det kom ut en liten örnnäst farbror så att namnet passade. Men med tanke på hur han ser ut nu (lite mer trubbnäst söt bebis) så undrar jag om vi hade tyckt att namnet passade om han sett ut så från början ... Men nu har han liksom blivit ett med sitt namn och jag skulle aldrig kunna byta (fast jag gillar hans andra- & tredjenamn också).

• Lapinette

Själv hette jag Katzy ganska så länge. Står t o m i fotoalbumen från bebistiden. Namnet min mamma ville ha på mig kunde pappa inte uttala så det fick bli ett liknande. Pappa använder fortfarande mitt smeknamn. Han är faktiskt den enda som använder smeknamn på mig ... ja förutom min make då men där har jag säkert ett tiotal.

• Telis

AM, jag tycker att Televinken ser ut som en liten kines med potatisnäsa, vad passar det för namn då?

• fru AM

Chang Patata! Kan det vara nåt?

Telis skrev 2010-01-21 10:48:29 följande:
    AM, jag tycker att Televinken ser ut som en liten kines med potatisnäsa, vad passar det för namn då?
  • Lapinette

Snailygumman - tycker du ska ställa en massa frågor till Falun för att försöka se om de vet varför det blev så här. Finns det någon felande länk och kan man göra något åt saken inför nästa försök? Försök att få ett annat upplägg, ny medicin, ny metod ... något som kanske kan göra skillnad.

• Liten med Mindre

Snaily - KRAM!

Kommer de reda ut något mer varför inget alls tog sig? Såg äggen o simmarna krya ut?

KRAM igen!

• Telis

Åh, vad jag lider med dig, snaily. Vilket skitbesked det är att få över telefon. Särskilt första gången när man är så oförberedd på det. Kraaaaaam igen!

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter