• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • FruCicci

Ha ha ha, I KNOW the FEELING
    Men de kommer att bli en sådan som ni bestämmer er för sen, men det är svårt att inse det när man ser dem

Ag vakenperioderna, när min dotter var ca 11 dagar vet jag att jag noterade att hon började vara vaken mer, o då kanske en 30 min - 1h i streck Sen sov hon igen....
    Så länge han inte går ner är det bra iaf

Telis skrev 2010-01-21 10:04:49 följande:
    Alla människor håller på och frågar oss om Televinkens namn men det vi hade på förslag känns inte klockrent längre. Han ser inte ut som en sån, men han ser inte ut som något annat namn heller. Jag undrar om man bara ska ta det vi hade tänkt ut innan och så får han helt enkelt se till att bli en sån? Eller om vi ska ta alla namn vi möjligen skulle kunna tänka oss och så får ni rösta?
  • FruCicci

Jag röstar på det som AM's son heter Och Connys lillebror

• FruCicci

jag ångrar som fan att jag frågade alla andra vad det tyckte
    Så jag röstar för att du ska fatta det beslutet själv med din man

• nennesjuttioåtta

vafasen, jag kunde klicka på mina favoriter och hade grön plupp men ändå kunde jag inte kommentera utan att logga in.

Telis
    Kraaaaaaam!!! Snart vaknar han, och jag tycker han ska heta Råger.

• nennesjuttioåtta

förlåt, inte meningen att vara klämköck...

• Liten med Mindre

Telis - vår namnmetod var att ta fram de namn vi kunde tänka oss. Titta på Mindre och sortera bort de namn som inte passade alls. De (2) som var kvar prövade vi en dag var.

Kanske kan funka. Sen dröjde det länge innan vi använde något annat än Mindre och Snorpis på henne ändå (tills hon började kunna förstå lite mer - månader senare). Men det riktiga namnet kändes rätt.

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter